افتتاح باغ کتاب تهران به زودی

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه احداث باغ کتاب تهران تاکنون 71 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: این پروژه در نیمه دوم امسال به بهره برداری کامل می رسد.

علی اصغر مونسان در خصوص احداث باغ کتاب تهران اظهار کرد: باغ کتاب تهران در زمینی به مساحت 100000مترمربع و بنایی به وسعت پنجاه و چهار هزار و 719 مترمربع در حال احداث است. وی افزود: در این مکان کتابها به صورت تخصصی عرضه می شود و در هر غرفه، یک متخصص مشاور حضور خواهد داشت تا مراجعان را برای دسترسی آسان به منابع تخصصی راهنمایی کنند. همچنین قرار است برنامه ای طراحی شود که علاقه مندان از طریق فضای مجازی کتابهای مورد علاقه خود را انتخاب و سفارش دهند این پروژه تاکنون71 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا نیمه دوم سال جاری به طور کامل به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: برپایی سالن های نمایشی و پخش نمایش هایی با محتوای کتاب و کتابخوانی، کافه کتاب و کلینیک کتاب درمانی، فروش منابع غیر کتابی و بازیهای رایانه ای و آموزشی، برپایی کارگاه های ساخت انیمیشن و ساخت بازی ها و کشف استعدادهای برتر و معرفی این استعدادها به مراکز خاص از دیگر برنامه هایی است که اجرای آن در باغ کتاب تهران پیش بینی شده است.

مونسان خاطرنشان کرد: این مکان شامل پنج تالار همایش است و تالار اصلی آن با ظرفیت 600 نفر بوده که مدرن ترین تالار در تهران در زمینه اجرای تئاتر، نمایش و اجرای ارکستر موسیقی به شمار می رود. و اینطور پیش بینی شده که کتاب‌هایی که توسط هر ناشری در دنیا منتشر می‌شود، در باغ کتاب در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد.

۲۲ فروردین ۱۳۹۱ ۰۹:۲۱
شاسا |
اشتراک در