تحویل مسکن در اطراف تهران ظرف ۳ ماه

وزیر راه و شهرسازی از ثبات قیمت مسکن و اجاره تا پایان سال و برنامه ساخت مسکن برای اقشار متوسط جامعه خبر داد و گفت: افزایش قیمتی در بازار مسکن وجود ندارد.
علی نیکزاد در حاشیه گردهمایی در سالروز تاسیس بنیاد مسکن  از پیش‌بینی قیمت مسکن و اجاره درسال جاری و برنامه مهار افزایش قیمت اظهار داشت: در حال حاضر افزایش قیمتی در بازار مسکن وجود ندارد، اما به رغم اصلاحی که سال گذشته در سود بانکی اتفاق افتاد و ما مخالف این کار بودیم، در بازار اجاره موضوع رهن کامل و اجاره کامل مطرح شد، پیش‌بینی می‌کنیم امسال مشکل چندانی نداشته باشیم.

وزیر راه وشهرسازی افزود: بنای دولت این است که مسکن به صورت انبوه تولید کند و با توجه به میزان آورده افراد در اختیار آنها قرار دهد و با کسانی که بخواهند بازار مسکن و اجاره را به هم بزنند با قدرت مقابله کند که این اختیار ملت و دولت است.

نیکزاد: تامین مسکن در شهرهای اطراف تهران در کمتر از 3 ماه

وی افزود: روش ما تولید انواع مسکن است تا بتوانیم با شرایط و آورده متقاضی در اختیار آنها قرار دهیم و اعلام می‌کنم هر کسی مسکن بخواهد می‌توانیم در مدت سه ماه در اطراف تهران و شهرهای جدید مانند هشتگرد، پرند، پردیس و اندیش با شرایط آسان قرار دهیم.

*ثبات قیمت مسکن و اجاره تا پایان سال

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس که آیا افزایش قیمتی تا پایان سال نخواهیم داشت، گفت: اعتقاد من این است که همواره در دولت احمدی‌نژاد افزایش قیمت مسکن بسیار پایین‌تر از میزان تورم بوده اما ثبات قیمتی را در بازار مسکن و اجاره خواهیم داشت.

*تامین مسکن اقشار متوسط جامعه

وی درخصوص تأمین مسکن برای اقشار متوسط جامعه گفت: بعد از تأمین مسکن برای اقشار پایین‌تر جامعه تصمیم‌گرفتیم در مکان‌هایی که زمین مناسب وجود دارد اقدام به مسکن‌سازی کنیم و با قیمت مناسب البته شاید بالاتر از مسکن مهر به اقشار متوسط جامعه تحویل دهیم.

وی در مورد شرایط متقاضیان گفت: باید واجد شرایط باشند و قبلا وام مسکن نگرفته باشند و با یک تسهیلات ویژه تسهیلاتی در اختیار آنها قرار داده شود اگر کسی آورده کمتری داشته باشد می‌تواند در حاشیه‌ها انتخاب کند و کسانیکه آورده مناسب‌تری دارند و خواهان نزدیکی به کار خود هستند می‌توانند با آورده بیشتر نزدیک به مرکز می‌توانند مسکن خود را تأمین کنند و این واگذاری احتمالا تا آخر سال انجام می‌شود و زمان ثبت‌نام هم بعدا اعلام خواهد شد

*وام مسکن خبرنگاران منتظر معرفی وزیر ارشاد

وی درباره وام خبرنگاران نیز گفت: وزیر ارشاد خبرنگاران را معرفی کند، بانک مرکزی پذیرفته که از طریق بانک مسکن هم وام خرید و هم ساخت پرداخت شود.

وزیر راه و شهرسازی در باره عملکرد دولت در مسکن روستایی گفت: در دولت نهم 4 میلیون و 482 هزار واحد مسکونی روستایی احداث شد در دولت نهم و دهم یک میلیون و 640 هزار واحد مسکونی روستایی احداث شده که یک میلیون و 120 هزار آن تاکنون تحویل شده و 300 هزار واحد آن نیز تا آخر امسال امسال تحویل شده و 200 هزار واحد برای سال 92 می‌ماند.

وزیر راه‌ و شهرسازی افزود: مفهوم آن این است که غیر از آنچه که در بحث رانش و زلزله و بازسازی و حذف کپر‌نشینی که در جنوب کرمان صورت پذیرفته حدود 37 درصد همه مسکن‌هایی که در طول تاریخ ایران بوده در دولت نهم و دهم در روستاها ساخته شده است.

*وام مسکن روستایی 12.5 میلیون تومان شد

وی افزود: این کار ادامه می‌یابد و از اول سال 91 وام روستایی 12.5 میلیون تومان تصویب و ابلاغ شده، شورای پول و اعتبار بانک مرکزی به بانک ها ابلاغ کرده که با سفته زنجیره‌ای و به صورت قرض‌الحسنه در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

*ساخت 500 هزار واحد مسکونی امسال در روستاها

نیکزاد افزود: برنامه ما این است که امسال 300 هزار واحد مسکونی تمام و 200 هزار واحد مسکونی جدید هم در روستاها شروع شود.

*توسعه مسکن مصداق تولید ملی و حمایت از سرمایه ایران است

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر عملکرد وزارتخانه در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: اقدامات مسکن، شهری و روستایی که در کشور صورت می‌‌گیرد در حمایت از تولید ملی در 160 رشته مرتبط ساختمانی تأثیر دارد با فعال شدن بخش مسکن موتور محرکه اقتصاد فعال شده و مشاغل جانبی آن فعال و توسعه می‌یابد.

نیکزاد گفت: البته در توسعه مسکن از کار و سرمایه ایرانی هم حمایت می‌شود و تمام سرمایه‌های ملی در این بخش هزینه می‌شود و از همه می‌خواهیم که در این پروژه‌های ملی مشارکت داشته باشیم.

۲۲ فروردین ۱۳۹۱ ۰۸:۴۷
خبرگزاری فارس |
اشتراک در