نخستین همایش ملی صنعت شیشه ایران خرداد آینده برگزار می شود.

نخستین همایش ملی صنعت شیشه ایران 17 و 18 خرداد 1391 در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

دکتر وحید تقی خانی ، استاد دانشگاه صنعتی شریف و دبیر اولین همایش ملی صنعت شیشه ایران با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: ایجاد بستر مناسب برای تقویت رابطه دانشگاه ها و واحدهای صنعتی فعال در صنعت شیشه، جهت دهی فعالیت های آموزشی و پژوهشی به منظور تربیت نیرو و رفع نیازهای واحدهای صنعتی و ارائه آخرین دستاوردها و تجارب در صنعت شیشه از اهداف برگزاری این همایش است.

وی گفت : پس از برگزاری این همایش مصمم هستیم یک مرکز دائمی برای برگزاری  نمایشگاه های علمی و فناوری در صنعت شیشه ایجاد کنیم.

دبیر انجمن مهندسی شیمی ایران افزود: مهلت ارسال مقاله به همایش 15 فروردین و مهلت ثبت نام برای شرکت در همایش هم 20 اردیبهشت ماه 1391 است.

دکتر تقی خانی انواع شیشه های تخت با کیفیت های ساختمانی و خودرویی، شیشه های ایمنی خودرو و فناوری های نو در صنعت شیشه را از جمله محورهای علمی همایش عنوان کرد و افزود: موضوعات زیست محیطی و بهینه سازی مصرف انرژِی در واحدهای تولیدی ، محصولات و ظروف ، قوانین و استانداردها، ماشین آلات و تجهیزات جانبی و مواد اولیه جانبی از دیگر موضوعات و محورهای علمی این همایش هستند.

وی گفت : این همایش در سه بخش برپایی کارگاه های تخصصی ، ارائه مقالات علمی و برپایی نمایشگاه با شرکت مراکز تحقیقاتی و شرکت های صنعتی برگزار خواهد شد.

مهندس حسین زجاجی ، دبیر انجمن صنفی صنعت شیشه ایران نیز با اشاره به رشد قابل توجه صنعت شیشه کشور گفت: تکنولوژی موجود در کشور به خصوص در واحدهای جدید به روز است و از نظر کیفیت در حد مطلوب هستیم.

مهندس زجاجی افزود: در صنعت شیشه هم اکنون صادرات محور هستیم . به نحوی که توان تولید ما 30 درصد مازاد بر مصرف داخل است و امسال در 10 ماه حدود 80 میلیون دلار صادرات داشتیم که تا پایان سال پیش بینی می شود این رقم به 100 میلیون دلار برسد.

وی گفت: کشورهای همسایه و منطقه ، هدف صادرات ما هستند.

۲۱ فروردین ۱۳۹۱ ۱۱:۱۹
اشتراک در