جزئیات طرح تفصیلی به مرور اعلام می‌شود

حساسیت اجرای طرح تفصیلی جدید تهران تاکنون مانع از انتشار جزئیات اطلاعات آن همزمان با شروع اجرای طرح شده است.

گرچه تا قبل از آغاز اجرای طرح تفصیلی جدید، مدیران شهری خبر از انتشار اطلاعات همزمان با اجرای طرح را می‌دادند، اما تاکنون با گذشت 14 روز از آغاز اجرایی شدن طرح تفصیلی مسوولان شهرداری از انتشار اطلاعات تازه درباره چگونگی اجرای طرح خودداری می‌کنند.

درعین حال یکی از مدیران مسوول در اجرای طرح تفصیلی  یکی از دلایل ارائه نشدن جزئیات دقیق از اجرای طرح تفصیلی را به ویژگی اصلی طرح مربوط دانست و گفت: از آنجایی که‌این طرح به صورت ساختاری-راهبردی تهیه شده است؛ بنابراین اجرای طرح همانند مراحل تدوین آن به صورت فرآیندی خواهد بود و‌این طور نیست که بخواهیم یک شبه و بدون اطلاع‌رسانی مردم را با اجرای طرح شگفت زده کنیم.

او ادامه داد: به همین دلیل بنا داریم پس از برگزاری یک نشست عمومی‌با حضور بالاترین مقام شهرداری تهران جزئیات اطلاعات طرح تفصیلی را به مرور طی دو ماه آینده به اطلاع مردم برسانیم. او در مورد مراحل قابل اجرای طرح اظهار کرد: مسائل مورد توجه در طرح تفصیلی به دسته «حیاتی، اساسی و ادواری» تقسیم می‌شوند که در حال حاضر هر سه دسته در مرحله اجرا هستند و با توجه به تلاش همه جانبه طرح به خوبی اجرایی شده است.این مقام مسوول شهرداری به سقف تراکم تصویب شده در طرح تفصیلی اشاره کرد و افزود: در حال حاضرسقف تراکم در طرح تفصیلی همان 9 طبقه است و برای افزایش تعداد طبقات در زمین‌های بیش از 500 مترمربع نیز هنوز مصوبه‌ای در کمیسیون ماده پنج به تصویب نرسیده است. رعایت جانب احتیاط از سوی مدیران شهرداری در اطلاع‌رسانی زوایای پنهان طرح تفصیلی جدید و ابهام پیش آمده، منجر به سوءاستفاده برخی از دلالان ملکی در بازار مسکن پایتخت شده است، به طوری که با ارائه اطلاعات غلط به برخی از متقاضیان بازار موجبات آشفتگی و به‌هم‌ریختگی عوامل موثر در افزایش یا کاهش قیمت برخی مناطق را به وجود آورده‌اند. عواملی که ممکن است در صورت هدایت نادرست، نتایج اجرای طرح تفصیلی را به سود خود تغییر دهند.

۲۱ فروردین ۱۳۹۱ ۰۸:۰۵
دنیای اقتصاد |
اشتراک در