بیش از 20 میلیون هکتار از اراضی غیرشهری در طرح کاداستر قرار گرفت

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ثبت بیش از 20 میلیون هکتار اراضی غیرشهری در بانک جامع اطلاع کاداستر در سال 90 خبر داد.

احمد تویسرکانی در گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: خوشبختانه در بحث اجرای کاداستر، به رغم محدودیت ها و برخی نامهربانی ها، اقدامات بسیار ارزشمندی در سال 90 در این راستا برداشته شد. کاداستر نقشه برداری ثبتی است، یعنی نقشه برداری که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرزهای آن، سند مالکیت صادر کرد.

این مقام مسوول در قوه قضاییه یادآور شد: تا سال 88، حدود 420 هزار هکتار از اراضی در طرح کاداستر ثبت شده بود که این رقم در سال 89 به یک میلیون هکتار و در سال گذشته به 20 میلیون هکتار افزایش یافت. تویسرکانی گفت: در بحث کاداستر شهری نیز سال گذشته، یک و نیم میلیون سند الکترونیک از طریق سیستم کاداستر شهری صادر شد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین درباره اقدامات صورت گرفته در رابطه با ثبت آنی معاملات در دفاتر اسناد رسمی گفت: تا پایان سال گذشته، دفاتر اسناد رسمی 30 استان کشور به استعلام الکترونیک بین واحدهای ثبتی و دفاتر اسناد دیگر مجهز شدند و حدود 200 هزار استعلام الکترونیک در سه ماه پایانی سال گذشته صورت گرفت.

تویسرکانی ابراز امیدواری کرد طی سه ماه آینده نیز واحدهای ثبتی و دفاتر اسناد رسمی استان تهران به استعلام الکترونیک از یکدیگر مجهز شوند. این مقام مسوول در دستگاه قضایی، کاهش هزینه ها، دقت، سرعت و رضایت مندی مردم از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را از مزایای ثبت آنی معاملات در دفاتر اسناد و واحدهای ثبتی بیان کرد.

تویسرکانی در ادامه از راه اندازی سیستم های مکانیزه در ادارات اجرای سازمان ثبت خبر داد و گفت: این موضوع به صورت آزمایشی در استان اصفهان اجرا شد و طی دو تا سه ماه آینده نیز بخش'ادارات اجرا' در ادارات کل ثبت اسناد و املاک استان تهران به سیستم های مکانیزه مجهز می شوند. رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تا پایان نیمه نخست امسال نیز ادارات اجرای تمامی استان های کشور به سیستم مکانیزه مجهز خواهند شد.

۲۰ فروردین ۱۳۹۱ ۰۸:۵۲
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در