بهره برداری از سامانه استعلام الکترونیکی املاک در 30 استان

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: هم اکنون 30 استان کشور در حال بهره برداری از سامانه استعلام الکترونیک املاک هستند.
آقای صدرنوری در گردهمایی مسئولان ستادی و استانی این سازمان به گزارش عملکرد سال گذشته اشاره کرد و گفت : این از مهمترین طرح هایی بود که در سال90 به انجام رسید.
وی افزود : از این 30 استان ، در 17 استان بیش از 95 درصد واحدهای ثبتی به این سامانه مجهز شده اند .
صدرنوری گفت : هفت استان نیز بین 40 تا 60 درصد تجهیز شده اند که با زیرساخت های که صورت گرفته است بزودی انها نیز به جمع این 17 استان می پیوندند.
وی افزود : شش استان نیز جدیدا مشکلات زیر ساختی آنها رفع شده است و از این سامانه بهره برداری می کنند که از نظر اماری در رده پایینی هستند.
مشاور رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه گفت : از مهر ماه90 که دوره ازمایشی استفاده از این سامانه تمام شده و وارد مرحله اجرای واقعی شده است تا امروز جمعا 235 واحد ثبتی از 387 واحدی که در این 30 استان هستند از آن استفاده می کنند .
وی افزود : همچنین حدود دو هزار و 700 دفترخانه اسناد رسمی نیز استعلامات خود را در این سامانه انجام می دهند و در این مدت از آن بهره برداری کرده اند .
صدرنوری با بیان اینکه تاکنون 218 هزار و 577 استعلام الکترونیکی صادر شده است گفت : 194 هزار و 839 استعلام نیز به صورت الکترونیکی پاسخ داده شده که تقریبا 89 درصد استعلاماتی است که در کشور به صورت الکترونیکی صادر شده است .
وی افزود : حدود 11 درصد از استعلامها که 23هزار و 738 استعلام است هنوز پاسخ های آن صادر نشده است و صدور پاسخ استعلامات نیز از چند دقیقه تا چند روز طول می کشد.
صدرنوری گفت : بزرگترین کمکی که این نرم افزار به ما کرده این است که با کمک آن زیرساخت هایی را که در بحث تجمیع سرورها ، شبکه ها و بحث تجمیع اطلاعات است کامل کردیم .
۲۰ فروردین ۱۳۹۱ ۰۸:۳۳
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در