طرح شیرین سازی آب های شور با استفاده از نانوفیلترها اجرا می شود

تهران - دبیر ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌ زیست معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از اجرای طرح شیرین‌سازی آب شور با بکارگیری نانوفیلترها با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.
دکتر 'حسینعلی بهرامی' با اعلام این مطلب افزود: استفاده از منابع غیرمتعارف در بخش آب از دیگر مواردی است که می توان به عنوان روش های شیرین سازی آب شور با بکارگیری نانوفیلترها اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: طرح غیر فعال کردن ین‌های مضر برای قابل استفاده کردن آب‌های شور به استفاده از آب‌های شیرین در کشاورزی کمک می کند که این طرح نیز توسط ستاد فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست حمایت می شود.

این مقام مسئول در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی کشور بیش از 93 درصد آب استحصالی مصرف می شود در حالی که شاید 80 درصد آن عملا بی مصرف است. با توجه به این موضوع، ستاد برای صرفه جویی در مصرف آب بر تکنیک های نو و بومی برای مدیریت توزیع آب در این صنعت تمرکز دارد.

وی افزود: به عنوان مثال، آبیاری زیر سطحی سفالی را در تهران، کرمان، جیرفت و کردستان مورد آزمایش قرار گرفته است که نتایج بسیار خوبی داشته است. همچنین در تهران آبیاری زیرسطحی در دو منطقه برای کشت گیاهان دارویی در حال اجراست.

۱۹ فروردین ۱۳۹۱ ۰۹:۰۳
ایرنا |
اشتراک در