پیشرفت 50 درصدی ساخت باند اول فرودگاه بین المللی قم

باند نخست این فرودگاه که نخستین فرودگاه بخش خصوصی کشور است ، 4 هزار و 620 متر طول و 60 متر عرض دارد و برای فرود هواپیماهای پهن پیکر در حال ساخت است.
باند اول فرودگاه بین المللی قم با 50 درصد پیشرفت در دست ساخت است. مجری ساخت این فرودگاه گفت: باند نخست این فرودگاه که نخستین فرودگاه بخش خصوصی کشور است ، 4 هزار و 620 متر طول و 60 متر عرض دارد و برای فرود هواپیماهای پهن پیکر در حال ساخت است.
آقای مهرجویی با اشاره به اخذ مجوز e-4 که بالاترین مجوز بین المللی است و تعهد همه کشورها به سازمان بین المللی هواپیمایی (ایکائو) برای ساخت حداقل یک باند برای فرود بزرگترین هواپیمای جهان یعنی ایرباس (a-380) در یک فرودگاه هر کشور گفت : فرودگاه بین المللی قم با توجه به قرار گرفتن در مرکز کشور و نزدیکی به پایتخت آمادگی ساخت باند فرود این نوع هواپیما را دارد که در صورت تصویب باند دوم را به این امر اختصاص خواهد داد. وی افزود: مساحت این فرودگاه حدود 3 هزار هکتار است و منطقه گردشگری طرلاب و شهر فرودگاهی سلفچگان نیز برای ارائه انواع خدمات هوایی و آموزش های هوانوردی دراطراف این فرودگاه در 3 هزار و 500 هکتار طراحی شده است.
مجری ساخت این فرودگاه گفت : همزمان با ساخت باند، احداث ترمینال موقت این فرودگاه نیز در 7 هزار متر مربع آغاز شد . وی افزود: ظرفیت پذیرش مسافر در مرحله اول احداث این فرودگاه 650 هزار نفر در سال است و هزینه ساخت مرحله آزمایشی و نخست این طرح 250 میلیارد تومان برآورد شده است.
مهرجویی پیش بینی کرد با پیشرفت بسیار خوب عملیات عمرانی و در صورت تامین به موقع اعتبار، مرحله اول این فرودگاه پایان امسال به بهره برداری برسد. وی با اشاره به تصویب منطقه آزاد زیارت که شهرهای قم، مشهد و شیراز را شامل می شود، ‌خاطر نشان کرد: این فرودگاه نقش مهمی در پذیرش زائران از اقصی نقاط جهان خواهد داشت و به اقتصاد استان کمک موثری خواهد کرد. ساخت فرودگاه بین المللی قم 21 بهمن سال 89 آغاز شد .
۱۵ فروردین ۱۳۹۱ ۱۰:۱۸
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در