اختراع سونای خشک متحرک مردانه!

افراد بدبین زیادی بودند که می گفتند سونا واژگون می شود و تعادل خود را حفظ نخواهد کرد، اما من اطمینان داشتم که اختراعم کار می کند و الان نیز می بینید همین طور است!
یک مهندس راه و ساختمان، سونای خشک متحرک برای مردان درست کرده است. یک مهندس راه و ساختمان در استونی که علاقه زیادی به سونا دارد، شغل و علاقه شخصی خود را با هم در آمیخته است. کالمر جکوبسِن، با استفاده از تراکتور زنجیری دوران شوروی سابق، موتور فورد ترانزیت و کامیون های ارتش توانسته است یک سونای متحرک درست کند.
او می گوید: این ایده جنون آمیز پنج سال پیش به ذهنم خطور کرد، چون می خواستم چیزی اختراع کنم که متفاوت باشد. برای همین فکر کردم که داشتن خودروی مجهز به سونا جالب خواهد بود. ایده های من هرگز عادی نبوده اند اما این را می توان بزرگترین دستاوردم دانست. کار دشواری نبود، اما تهیه همه قطعات به زمان نیاز داشت.
این مخترع چهل و چهار ساله برای ساختن سونای متحرک از هر آنچه که در اختیار داشت، استفاده کرد و نهایتا توانست تراکتور زنجیری دوران شوروی سابق را در کنار موتورهای فورد ترانزیت و جعبه دنده کامیون های ارتش زِد آی اِل 131 بگذارد. او می گوید: نشنیده ام که جای دیگری چیزی مثل این ساخته باشند. افراد بدبین زیادی بودند که می گفتند سونا واژگون می شود و تعادل خود را حفظ نخواهد کرد، اما من اطمینان داشتم که اختراعم کار می کند و الان نیز می بینید همین طور است.
سونای متحرک یا چرخ دار به اندازه لازم برای ده نفر جا دارد.  در این خودروی عجیب علاوه بر سونا، اتاق رختکن و محل استراحتی در کنار صندلی راننده تعبیه شده است.
هنگام حرکت سونا نیز امکان روشن کردن گاز خوراک پزی و همه وسایل پذیرایی فراهم است. همچنین از سونای متحرک می توان به عنوان یک خودرو یا اتوبوس گردشگری نیز استفاده کرد. جکوبسن می گوید من با سونای متحرک تا مزرعه پدرم که چندان با اینجا فاصله ندارد، رانندگی می کنم. البته رفتن به کنار دریاچه نیز بد نیست.
سونای متحرک سرعت زیادی ندارد و میزان مصرف سوخت آن نیز دقیقا روشن نیست، برای همین جکوبسن از آن برای سفرهای کوتاه استفاده می کند. این مخترع همچنین از رفتن به خرید با سونای متحرک صرف نظر کرده است، زیرا سرعت پایین آن می تواند برای سایر رانندگان مشکل ایجاد کند.
۲۷ اسفند ۱۳۹۰ ۱۲:۱۱
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در