کمبود سرویس بهداشتی در منازل هند

براساس تازه ترین سرشماری رسمی در هند تقریبا نیمی از یک میلیارد و دویست میلیون نفر جمعیت هند در خانه سرویس بهداشتی ندارند اما تلفن همراه دارند!
براساس سرشماری رسمی سال دو هزار و یازده هند، تنها چهل و شش و نه دهم درصد از دویست وچهل و شش میلیون و ششصد هزار خانوار هندی در خانه سرویس بهداشتی دارند و چهل و نه و هشت دهم درصد در فضاهای آزاد و سه و دو دهم درصد بقیه نیز از سرویسهای بهداشتی عمومی استفاده می کنند. با این حال شصت و سه و دو دهم درصد از منازل ارتباطات تلفنی دارند و پنجاه و سه و دو دهم درصد از آنها تلفن همراه دارند.
بر اساس این آمار، ایالت جارخند در شرق هند با هفتاد و هفت درصد در راس آمار خانه های بدون سرویس بهداشتی قرار دارد و پس از آن ایالت اودیشا با هفتاد و شش و شش دهم درصد و ایالت بیهار با هفتاد و پنج و هشت دهم درصد قرار دارند.
رییس مرکز آمار هند روز سه شنبه در پی انتشار این آمار اعلام کرد استفاده مردم هند از فضای باز تبدیل به یک نگرانی بزرگ شده است چراکه تقریبا نیمی از جمعیت هند اصلا از سرویس بهداشتی استفاده نمی کنند. به گفته این مقام مسئول، دلایل فرهنگی و سنتی و نیز عدم آموزش علل اصلی این رفتار غیربهداشتی مردم هند است.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از دهلی نو، براساس این آمار همچنین دو سوم از مردم هند همچنان از چوب برای تهیه آتش و آشپزی استفاده می کنند.
۲۷ اسفند ۱۳۹۰ ۱۰:۴۹
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در