ساختمان‌‌های نمای شیشه‌ای ناایمن نیستند

سرپرست سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ساختمان‌های نمای شیشه‌ای ناایمن نیستند و در صورتی که اصول را رعایت کنند مشکلی برای ساخت وساز ندارند.

قدمی ، با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران در زمینه نظارت بر ساخت وس از ساختمان‌های با نمای شیشه‌ای وظیفه‌ای ندارد، اظهار کرد: شورای شهر و شهرداری موظف هستند در این زمینه نظارت کافی را مبذول کنند.

وی افزود: البته این امر به معنای ناایمن بودن ساختمان‌های شیشه‌ای نیست، به عنوان مثال در ژاپن که مرکز زلزله است اغلب ساختمان‌ها نمای شیشه‌ای دارند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سازمان مدیریت بحران در این زمینه متولی نیست عنوان کرد: شورای شهر و شهرداری باید در این زمینه تصمیم‌ گرفته و نظارت کند.

سرپرست سازمان مدیریت بحران کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 90 درصد مناطق تهران بر روی گسل واقع شده‌اند، گفت: اغلب تاسیسات تهران نیز بر روی گسل قرار دارند و باید ضوابط ایمن‌سازی را برای کاهش آسیب لحاظ کنند.

سالهاست که در مورد ساختمان‌های با نمای شیشه‌ای نگرای وجود دارد و شورای شهر تهران در مورد نظارت و جلوگیری از ساخت و ساز با نمای شیشه‌ای مصوبه‌مستقلی را به تصویب رسانده است اما این مصوبه تاکنون چندان اجرایی نشده و همچنان شاهد بالا آمدن برج‌های زیادی با نمای شیشه ای در سطح پایتخت هستیم.

۲۷ اسفند ۱۳۹۰ ۱۰:۳۷
ایسنا |
اشتراک در