اختراع شیشه دوجداره با قابلیت برش

مخترع اصفهانی شیشه دوجداره با قابلیت برش اختراع کرد.
آقای حسینی مخترع شیشه دو جداره با قابلیت برش ، گفت: این اختراع بر مبنای تئوری حرکت امواج الکترونیکی در لایه های بین پیوندی، یونی و کووالانسی انجام شده است.
امواج الکترونیکی براساس این تئوری در لایه های بین پیوندی، یونی و کووالانسی که طول موج کوتاه تری دارند بهتر از لایه های با طول موج بلندتر حرکت می کنند.
رئیس شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان هم گفت : مخترع شیشه دو جداره با قابلیت برش بااستفاده از این تئوری،توانسته است با ایجاد طول موج های کوتاه و قابلیت برش این شیشه را ازنمونه های دیگر متمایز کند
شیخ زین الدین بااشاره به استفاده از لایه های یونی در مرکز بین دو شیشه گفت : باانتشار امواج صوت در سطح شیشه و میرا شدن امواج ، می توان شیشه را از دو طرف با کشیدن الماس مانند شیشه معمولی برش داد.
وی عایق بودن شیشه از نظر صوتی،حرارتی و انرژی را از ویژگی های خاص این اختراع برشمرد وافزود: هزینه کمتر و آسانتر بودن ساخت این شیشه از مزیت های دیگر شیشه دوجداره با قابلیت برش است.
به گفته مجری طرح این اختراع بر خلاف شیشه دو جداره معمولی، که در فضای بین آنها هوا یا گازهای خاص استفاده می شود از امواج صوتی در لایه های مرکزی استفاده شده است.
برای اجرای این طرح در مدت یک سال بیش از 10میلیون ریال هزینه شده است.
شیشه دو جداره با قابلیت برش با شماره 64487 در اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است .
مرکز انتقال و فناوری شهرک علمی وتحقیقاتی همچنین بنیاد نخبگان اصفهان این اختراع را تایید کرده اند .
۲۴ اسفند ۱۳۹۰ ۰۸:۵۵
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در