ابداع سامانه ایرانی ساختمان هوشمند

سامانه ساختمان هوشمند ایرانی شامل 25 سامانه کنترلی از جمله کنترل کاربر، چشم های روشنایی، دزدگیر، انواع حسگر و در بازکن است و در طراحی آن از نرم افزارهای وب بیس و اچ تی ام ال استفاده شده است.
مبتکر دانشگاه صنعتی اصفهان موفق به طراحی و ساخت سامانه بناهای هوشمند شد. این پژوهشگر با 600 میلیون ریال هزینه در مدت چهار سال این طرح را به مرحله تولید رسانده است.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در مراسم بهره برداری از این طرح با بیان اینکه در گذشته این سامانه در کشورهایی از جمله آلمان و آمریکا اجرا می شد، افزود: سامانه بناهای هوشمند این دانشمند خوش ذوق کشورمان شامل 25 سامانه کنترلی از جمله کنترل کاربر، چشم های روشنایی، دزدگیر، انواع حسگر و در بازکن است و در طراحی آن از نرم افزارهای وب بیس و اچ تی ام ال استفاده شده است .
همدانی گلشن افزود: این سامانه مجهز به دوربین مداربسته و سامانه خودکار و سامانه های امنیتی اعلام حریق، سرقت و هشدار دهنده است.
صنعتی زاده مبتکر اصفهانی، ارتباط مستقیم کاربر برای کنترل محیط، صرفه جویی 20 درصدی مصرف انرژی، افزایش امنیت و شبکه ای بودن سامانه را از مهمترین مزایای این سامانه اعلام کرد و افزود: اگر سامانه مرکزی از کار بیفتد دیگر قسمتها به فعالیت خود ادامه می دهند. پژوهشگر دانشگاه صنعتی اصفهان قیمت تمام شده این سامانه را 35 میلیون ریال بیان کرد.
۲۲ اسفند ۱۳۹۰ ۱۱:۳۵
شاسا |
اشتراک در