تشکیلات تفصیلی ادارات راه و شهرسازی

سید سعید سید علایی ، با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در اجرای ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه شکل گرفت اظهار داشت: اولین گام این بود که وزارتخانه های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی سابق در یکدیگر ادغام شوند که این امر صورت پذیرفت.
وی ابلاغ نمودار سازمانی وزارت راه و شهرسازی در اجرای این مصوبه را گام بعدی تشکیل این وزارتخانه دانست و افزود: خوشبختانه این نمودار سازمانی با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور تهیه و ابلاغ شد که پس از آن تمام معاونت های حوزه ستادی از سوی وزیر راه و شهرسازی حکم گرفته و مشغول به کار شدند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی از ابلاغ تشکیلات تفصیلی ستاد وزارتخانه خبر داد و تصریح کرد: بر همین اساس کار تطبیق نیروی انسانی در ستاد وزارتخانه شروع شده و هم اکنون نیز در حال انجام است.
وی به آخرین وضعیت ادغام ادارات مسکن و شهرسازی و راه و ترابری در استانها نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه نمودار سازمانی این ادارات با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تصویب و ابلاغ شد و براین اساس کلیه ادارات وابسته به سازمانها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی دراستانها باید با هماهنگی مدیر کل راه و شهرسازی که قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان نیز هست . کارها را پیش ببرند ، به عبارت دیگر مدیر کل راه و شهرسازی در هر استان نماینده تام الاختیار وزیر در آن استان نیز محسوب می شود.
سید علایی ادامه داد: گام های اولیه درخصوص ابلاغ تشکیلات تفصیلی ادارات استانی وزارت راه و شهرسازی نیز برداشته شده و بزودی این تشکیلات به استانها ابلاغ می شود.
وی در خصوص مراکز تحقیقاتی نیزاعلام کرد: براساس مصوبه شورای عالی اداری کلیه مراکز تحقیقاتی وابسته به دو وزارتخانه درهم ادغام و بعنوان مرکز تحقیقاتی راه ، مسکن و شهرسازی ادامه فعالیت خواهند داد که نمودار سازمانی و تشکیلات تفضیلی این مرکز نیز در دست اقدام است .
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی سپس به برنامه‌های این وزارتخانه در زمینه آماده سازی فضاهای فرهنگی و دینی در جاده‌ها در ایام نوروز اشاره کرد و گفت : از یک سو شرح وظایف ستاد اقامه نماز به تمهید امکان و زمینه اقامه نماز و مشخصا" احداث و تجهیز نمازخانه ها در مراکز وابسته به وزارت تاکید دارد و از سوی دیگر باتوجه به اینکه مسجد کانون دینی و عبادی است که روح پرستش و نیایش درآن دل و جان را با انوار موکدا" الهی شستشو می دهد و آرامش متعالی را به ارمغان می آورد ، در فرهنگ اسلامی رسیدگی به اینگونه اماکن مقدس و ربانی سفارش شده است .
وی با بیان اینکه مکان مناسب ، زیبا و عطر آگین می تواند درپرواز اندیشه و تعالی و پرورش روح و جان کلیه مسافران نوروزی را در حمل ونقل هوایی ، زمینی ، ریلی و دریایی بسیار مفید و اثر بخش باشد ، اظهار داشت: باتوجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب که مساجد را به عنوان جایگاههای امن و توجه به امور مساجد را حائز اهمیت ویژه می دانند ، درآستانه فرا رسیدن بهار طبیعت و سیل سفرهای هم میهنان در ایام نوروز و استفاده مناسب آنان از نماز خانه های بین راهی ، فرودگاهی ، ریلی و بنادرکه از مطالبات به حق هموطنان مومن و خداجوی است ، در بخشنامه ای از مجموعه تابعه خواسته شد به گونه ای برنامه ریزی نمایند که آمادگی لازم جهت استقبال از مسافرین محترم را به وجود آورند ، که مهمترین موارد خواسته شده در این بخشنامه بدین شرح است :
-تشکیل کمیته ای در حوزه ستادی و استانی برای برنامه ریزی ، آماده سازی ، مدیریت و نظارت .
-اعلام شماره تلفن جهت دریافت نظرات و پیشنهادات شهروندان
-هماهنگی در قابل استفاده بودن مکان های نماز در تمام ساعات ادای فریضه
-ابلاغ آماده سازی مساجد و نمازخانه ها از نظر تعمیر – تجهیز و تکمیل امکانات بهداشتی ورفاهی
-آراستگی شایسته فضای درونی نمازخانه ها
-غبار روبی ، نظافت و بهداشت نمازخانه ها
-آراستگی و عطر آگین بودن فضای نمازخانه ها
-تنظیم سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب
-نظافت و بهداشت وضوخانه و سرویس های بهداشتی مربوطه
-تعمیرات لازم ( درصورت نیاز )
-تکمیل امکانات نمازخانه ها از قبیل ( مهر – قرآن و مفاتیح الجنان ، صندلی نماز و ... )
-داشتن متصدی و توجیه آن
-باز بودن منظم و مستمر درب نمازخانه ها
۲۲ اسفند ۱۳۹۰ ۱۱:۳۱
پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی |
اشتراک در