اختراع سیستم مدولار باز و بسته شونده برای پوشش سقف

مدرس دانشگاه آزاد خورموج سیستم مدولار باز و بسته شونده پارچه‌ای برای پوشش سقف و جداره اختراع کرد.

محمدحسین قاسم پورآبادی در دشتی با اشاره به ثبت اختراع خود اظهار داشت: اختراعی که به شماره 72262 به ثبت رسیده سیستم مدولار باز و بسته شونده گسترش‌پذیر و جمع شونده پارچه‌ای برای پوشش سقف و جداره است.

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج افزود: این سیستم با استفاده از پارچه‌کشی مقاوم و میله آلومینیومی و اتصالات زانویی ثابت و مفصلی متحرک ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های فنی قابل حمایت این محصول می‌توان به اعضا و اتصالات ساده آن اشاره کرد که با شیوه ابتکاری منجر به ایجاد فضایی زیبا و نو می‌شود که این امر موجب سهولت در تولید انبوه آن است.

قاسم پورآبادی اضافه کرد: استفاده از پارچه در پوشش سقف مبحث جدیدی نیست اما ایجاد یک سیستم مدولار و انعطاف‌پذیر برای دهانه‌های مختلف و این که قابل جمع شدن و سهولت در حمل باشد امری کاملا" جدید و ابتکاری است.

وی افزود: همچنین نوع استفاده از پارچه در سیستم به نوعی استفاده سازه‌ای است زیرا که پارچه نقش کشش را ایفاء می‌کند و جزئی از سازه است.

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج خاطر نشان کرد: پیش از این سازه‌های پارچه‌ای با استفاده از کابل مهار می‌شدند و در جهت نیاز برای پوشش کشیده می‌شدند و بدین وسیله ثابت می‌ایستادند که برای نمونه به سقف ترمینال حجاج در جده می‌توان اشاره کرد.

این مخترع دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج گفت: برای اجرای این طرح با استفاده از میله و اتصالات یک مربع می‌سازیم و با اتصال اضلاع روبه‌روی مربع توسط پارچه‌کشی سیستم سازه کامل می‌شود.

۲۱ اسفند ۱۳۹۰ ۰۹:۱۱
خبرگزاری فارس |
اشتراک در