موفقیت یک گروه ایرانی در مسابقه بین المللی معماری biomimicry

یک گروه ایرانی رتبه نخست مسابقه بین المللی "طراحی بایومیمیکری" را کسب کرد.
یک گروه ایرانی رتبه نخست مسابقه بین المللی "طراحی بایومیمیکری" را کسب کرد. این گروه شامل الناز امیری، حسام عندلیب، رزا عطارد و محمد امین محمدی از دانشکده هنر اصفهان در این مسابقه شرکت کردند.
طرح این گروه با عنوان "زندگی در کویر" به این پرسش پاسخ می دهد که: چگونه موجودات زنده می توانند در طبیعت خشن کویر که در آن آب و هوای گرم و خشک، نور شدید آفتاب، باد گرم، خشکی و دیگر عوامل در کنار یکدیگر قرار دارد، زندگی کنند؟ این گروه برای پیدا کردن جواب، مطالعه ای را بر جنبه های مختلف زندگی در انواع مختلف موجودات زنده در این محیط انجام داده است.
در این پژوهش نحوه تعامل موجوداتی چون، جوجه تیغی، حلزون و شتر مورد بررسی قرار گرفته است. ساختار حلزون و فرم شگفت انگیز آن و چگونگی الگوبرداری از پوسته آن در ساخت سرپناه مدرن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است و برخی از مدل های شبیه سازی شده ی اولیه فیزیکی آن ساخته شد.



 در نهایت راه حل های متنوعی برای طراحی پایدار در اقلیم گرم و خشک پیشنهاد شده است. این مسابقه به میزبانی "انستیتو بین المللی بایومیمیکری" در ایالت مونتانا در آمریکا برگزار شد. در مجموع، 50 تیم از سراسر دنیا در این مسابقه شرکت کردند.

 رتبه دوم این مسابقه به دانشجویان دانشگاه لتونی و رتبه سوم نیز به دانشجویان موسسه فناوری سلطنتی استکهلم تعلق گرفت. این مسابقه به صورت سالیانه برگزار می شود و مورد استقبال گسترده پژوهشگران علوم جدید قرار گرفته است.
۱۶ اسفند ۱۳۹۰ ۱۱:۰۷
معماری نیوز |
اشتراک در