برگزاری جشنواره بام در تهران

دبیر جشنواره برترین ایده‌های محلی از تمدید مهلت شهروندان برای شرکت در جشنواره «بام» با هدف بهره‌مندی بیشتر مدیریت شهری از ایده‌ها و ابتکارهای شهروندان در حل مسایل و معضلات محلی و اداره امور شهر خبر داد.

 حمیدرضا سلیمانی با اعلام خبر فوق، گفت: در پی استقبال شهروندان تهرانی از جشنواره بام برگزارکنندگان جشنواره تصمیم گرفتند تا ضمن تمدید مهلت فراخوان تا پایان فروردین 1391 ایده‌ها و نوآوری‌های خلاقانه شهروندان در قبال مسایل مختلف محله‌ها را اخذ و در رقابتی شهری، برترین ایده‌ها را که در قالب برنامه‌های عملیاتی تهیه شده انتخاب و به مرحله اجرا گذارند.

دبیر جشنواره بام اضافه کرد: شهرداری مناطق در تعامل با سازمان‌های تخصصی شهرداری نسبت به فراخوان ایده‌های شهروندان در خصوص پروژه‌های بزرگ شهری با حفظ برند جشنواره بام، با حمایت و همراهی سازمان ذینفع اقدام خواهند کرد.

سلیمانی گفت: برگزارکنندگان جشنواره امیدوارند ایده‌های شهروندان در خصوص پروژه‌هایی نظیر تونل صدر ـ نیایش ، پروژه ساخت بزرگترین پایانه مسافربری خاورمیانه در شرق تهران، توسعه مترو، صیانت از میراث تاریخی شهر شهرداری تهران را در خدمت رسانی به شهروندان و راهبری امور شهر بر مبنای ایده های مردم یاری کند.

معاون اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شهروندان تهرانی می‌توانند به صورت فردی و یا گروهی پس از شناسایی مسأله‌های محله خود با در نظر گرفتن موضوعاتی نظیر آپارتمان‌نشینی، همسایگی، کودکان و سالمندان، محیط‌زیست، بهداشت و سلامت، حمل‌ونقل و ترافیک، عمران و توسعه شهری، خدمات شهری، زیباسازی شهری، فرهنگ شهروندی، اقتصاد شهری، سرگرمی، تفریح و اوقات فراغت، فضاهای فرهنگی، آثار و ابنیه تاریخی، مناسبت‌ها، گردشگری فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی و معضلات فرهنگی، اصلاح الگوی مصرف، مدیریت بحران، کارآفرینی، ورزش و… معضلاتی را در سطح محله خود شناسایی کرده و برای حل آن برنامه اجرایی مناسب طراحی کنند.

وی با بیان این که شهروندان می‌توانند ایده‌های خود را در قالب طرح‌های عملیاتی تدوین و به سراهای محله تحویل دهند افزود: سراهای محلات تا 31 فروردین91 طرح‌های شهروندان را دریافت خواهند کرد. دبیر جشنواره بام تأکید کرد: شهرداری تهران به یک‌صد طرح و ایده برتر، حق‌التالیف پرداخت خواهد کرد و از برترین‌ها در اختتامیه جشنواره تجلیل خواهد شد.

۱۵ اسفند ۱۳۹۰ ۰۹:۰۵
اشتراک در