آغاز مرحله دوم فروش اوراق مشارکت وزارت راه

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکشنبه مرحله دوم فروش اوراق مشارکت وزارت راه و شهرسازی به مبلغ 700 میلیارد تومان آغاز می‌شود، گفت: پیش بینی می‌شود که تمامی اوراق مرحله دوم در 6 روز آینده به فروش برسد.
احمد صادقی  بابیان اینکه مرحله اول فروش اوراق مشارکت وزارت راه امروز به پایان می رسد، گفت: استقبال مردم از ارواق مشارکت وزارت راه و شهرسازی موجب شد که 500 میلیارد تومان از این اوراق در روزهای گذشته به فروش برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: یکشنبه مرحله دوم فروش اوراق مشارکت وزارت راه و شهرسازی آغاز به مبلغ 700 میلیارد تومان آغاز می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به استقبال مردم پیش بینی می شود که تمامی اوراق مرحله دوم در 6 روز آینده به فروش برسد که پس از آن تا پایان سال تمامی 4 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به تدریج منتشر خواهد شد.

صادقی دلیل استقبال مردم از این اوراق را تضمین دولت دانست و گفت: این یکی از عمده ترین دلایلی است که موجب استقبال مردم نسبت به دیگر اوراق شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل با اشاره به افزایش نقدینگی در جامعه، افزود: در حال حاضر نقدینگی در جامعه زیاد است، بنابراین اگر این نقدینگی در جای مناسب سرمایه گذاری نشود موجب افزایش تورم و گرانی نخواهد شد.

وی بابیان اینکه با فروش اوراق مشارکت، نقدینگی جذب پروژه های عمرانی در کشور می شود، بیان کرد: درآمد حاصل از فروش این ارواق برای زیر ساختهای حمل و نقل و پروژه های وزارت راه هزینه خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه این اوراق از طریق شعب بانک تجارت در سراسر کشور به فروش می رسد، گفت: سود علی الحساب ماهیانه اوراق مشارکت 20 درصد بوده و امکان بازخرید بیش از سررسید نیز تا یک سال با سود 18 درصد و پس از آن با سود 19.5 درصد خواهد بود.

۳۰ بهمن ۱۳۹۰ ۰۹:۱۳
خبرگزاری مهر |
اشتراک در