از طریق پیامک از استاندارد بودن مصالح ساختمان خود با خبر شوید

شهروندان به زودی می‌توانند از طریق پیامک از استاندارد بودن مصالح ساختمانی به کار رفته در ساختمان‌هایشان آگاه شوند.
با راه‌اندازی سیستم جامع الکترونیک دبیرخانه کتاب استاندارد ملی ابنیه و ساختمان ایران،کلیه کسانی که مبادرت به ساخت و ساز در کشور می‌کنند قادر خواهند بود تنها با یک تماس تلفنی و یا مراجعه به پایگاه اینترنتی دبیرخانه کتاب استاندارد ملی ابنیه و ساختمان ایران، از کلیه اطلاعات و واحدهای تولیدی مصالح و کالاهای استاندارد حوزه ساختمان و خدمات مرتبط با آن با خبر شوند.
با راه‌اندازی این سامانه کاربران می‌توانند از آزمایشگاه‌های فنی و کیفی حوزه ساختمان و نظام‌های مشاوره‌ای در سراسر کشور مطلع شوند. همچنین شهروندان می‌توانند از طریق این کتاب جامع پیش از آغاز هر نوع ساخت و سازی در کلان‌شهرها یا دورترین روستاها از مهمترین قوانین و ضوابط معیار، به عنوان بنیان ساخت و ساز استاندارد و با کیفیت استفاده نمایند.
این کتاب به مردم کمک خواهد کرد تا بدانند سرمایه‌ ی خود را چگونه صرف سازه و ساختمان نمایند که از پایایی و دوام قابل توجهی برخوردار باشد.
گفتنی است چنین امری را قانون‌گذار در برنامه پنجم توسعه و دولت در قوانین موضوعه‌ی وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی استاندارد، سازمان نظام مهندسی کشور، شهرداران و شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز آورده است.
۲۹ بهمن ۱۳۹۰ ۱۰:۵۲
خبرگزاری موج |
اشتراک در