پیمانکاران بی‌توجه به استاندارد مصالح ساختمانی از رقابت‌ها حذف می‌شوند

دبیرکمیته کنترل کیفیت مصالح ساختمانی در اداره استاندارد ایلام اعلام کرد: پیمانکارانی که در بکارگیری مصالح پروسه کنترل کیفیت یا استانداردها را رعایت نکنند از رقابت‌ها ومناقصه‌ها حذف می‌شوند.
فرزانه کریمی افزود: براساس آخرین مصوبه شورای فنی ایلام که بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در امور عمرانی در استان به شمار می‌آید کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند پیمانکارانی که فرآیند کنترل کیفیت یا استاندارسازی‌ها را در مصالح رعایت نکنند از رقابت‌ها حذف کنند.

وی با تاکید براین که از این پس هرگونه واگذاری کار به این دسته از پیمانکاران ممنوع است، اضافه کرد: این مصوبه از پیشنهادهای کمیته کنترل کیفیت مصالح ساختمانی است و در نهایت هدف از آن اجرایی شدن بهتر قوانین مرتبط با استانداردسازی‌ها و نیز مقاوم سازی‌های ساختمان‌ها است.

کریمی تاکید کرد: با این مصوبه دستگاه‌های اجرایی که متقاضی انجام طرح‌های عمرانی باشند موظفند از مصالح ساختمانی استاندارد استفاده کنند و به هنگام کار باید آزمون کنترل کیفیت مصالح ساختمانی مانند بتن ،میلگرد،شن ،ماسه و... را به صورت آنی توسط آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت طی کنند.

این کارشناس مسوول ابراز امیدواری کرد اجرای این مصوبه در واقع جهشی بنیادی در نیل به ارتقاء کیفیت ساخت وسازها در سطح استان به وجود آورد.

۲۶ بهمن ۱۳۹۰ ۰۸:۱۴
ایسنا |
اشتراک در