افتتاح بزرگترین تقاطع غیرهمسطح جنوب کشور

وزیر راه و شهرسازی گفت:با حضور رییس جمهور 400 کیلومتر راه اصلی و بزرگترین تقاطع غیر هم سطح جنوب کشور با اعتباری معادل 320 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

علی نیکزاد در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه در بخش راه افزود: در زمینه راه روستایی آسفالت 14 هزار کیلومتر راه را در برنامه داریم که 5700 کیلومتر محقق شده است و تا پایان سال این رقم به 7500 کیلومتر خواهد رسید.

وی درباره توسعه راه آهن نیز گفت: بالغ بر 10 هزار کیلومتر در دست ساخت داریم که تا پایان سال هزار کیلومتر راه آهن افتتاح خواهد شد.

نیکزاد در زمینه آزاد راه نیز افزود: در این بخش 2200 کیلومتر جزو برنامه ماست که امسال 220 کیلومتر آن افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی درباره بی‌.او.تی نیز گفت: در این زمینه پروژه 670 کیلومتری آزادراه نطنز - سیرجان را با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار داریم.

وی افزود: برقی کردن راه آهن تهران - مشهد نیز از طرح‌های دیگر ماست که با حضور بخش خصوصی و با اعتباری معادل 4 هزار و 100 میلیارد تومان این پروژه با سرعت 210 کیلومتر در ساعت انجام خواهد شد.

نیکزاد درباره افزایش بهای بلیط هواپیما نیز گفت: بر اساس مصوبه مجلس مقرر شد ‌عوارض خروجی در پروازهای خارجی و داخلی از دو درصد به 5 درصد افزایش یابد که این مبلغ از 7 هزار تومان به 25 هزار تومان می‌رسد.

وی گفت: البته این افزایش قیمت صرف ارائه خدمات بیشتر در ترمینال‌ها و خرید دستگاه‌های ناوبر هواپیمایی خواهد شد.

۲۴ بهمن ۱۳۹۰ ۰۸:۵۴
اشتراک در