تامین زمین برای بیش از 3 میلیون واحد مسکونی

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اکنون برای 3 میلیون و 100 هزار واحد زمین تامین شده است، گفت: تفاهم ساخت 110 مدرسه با وزارت آموزش و پرورش بسته شده است.

اصغر مهرآبادی درباره تامین زمین برای ساخت مدرسه و مسجد، اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون برای 3 میلیون و 100 هزار واحد زمین تامین شده که از این تعداد 60 هزار هکتار زمین برای کاربری های عمومی مانند فضای سبز، بهداشتی، تجاری و اداری اختصاص یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تاکنون سازمان ملی زمین و مسکن 110 مسجد ساخته است، گفت: این سازمان برای صدها مسجد و مدرسه زمین تامین کرده است که در نقاط مختلف کشور و در پروژه های مسکن مهر در حال ساخت است.

وی افزود: تفاهم ساخت 110 مدرسه با وزارت آموزش و پرورش بسته شده است که قرار شده تا اسکلت ساختمان ها توسط این سازمان ساخته شود و مابقی به وزارت آموزش و پرورش واگذار شود.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن بابیان اینکه وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مدرسه کمک اعتباری می کند، گفت: دولت علاوه بر تامین مسکن، مدرسه و مسجد و دیگر موارد مورد نیاز مسکن مهر را هم تامین می کند.

مهرآبادی با اشاره به اینکه دولت به غیر از مسکن به اسکان مردم هم توجه دارد، افزود: مجموعه ای از عوامل و کاربری های عمومی برای رفاه ساکنین در مسکن مهر تامین می شود تا مردم از تمام امکانات درسایت های مسکن مهر برخوردار باشند.

وی تصیرح کرد: هفته آخر بهمن ماه، مسکن مهر در پاکدشت افتتاح خواهد شد که حدود 6 مدرسه در آن ساخته می شود.

۲۳ بهمن ۱۳۹۰ ۰۸:۴۹
خبرگزاری مهر |
اشتراک در