انتشار 4 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت از 23 بهمن ماه

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از انتشار 4هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت وزارت راه از 23 بهمن ماه با نرخ 20 درصد خبر داد و گفت:‌ در سال آینده نیز 2 هزار میلیارد تومان اوراق منتشر می‌کنیم.

سید احمد صادقی امروز طی نشست خبری در رابطه با عرضه اوراق مشارکت طرح احداث‌های زیربناهای حمل ونقل کشور اظهار داشت:‌ توسعه زیرساخت‌های حمل ونقل گران و پرهزینه بوده و همچنین اعتبارات عمومی هم محدود است؛ در قانون برنامه 90 راهکارهای خوبی غیر از بودجه عمومی پیش‌بینی شد که کمک مطلوبی برای اجرای پروژه‌های خواهد بود.

وی یادآور شد: انتشار اوراق مشارکت، صندوق توسعه ملی، فروش سهام کارخانجات دولتی، تسهیلات ارزان قیمت فاینانس کمک مطلوبی به توسعه زیرساخت‌ها است.

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت:‌ ما از این قانون بودجه 90 استفاده کردیم و مجوز مجلس و دولت را برای انتشار 4 هزار میلیارد تومان اوراق گرفتیم.

وی ادامه داد: شرایط برای فروش اوراق بسیار فراهم است و این اوراق به تضمین دولت و بانک مرکزی رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت:‌ این مشارکت گام مطلوبی برای مردم خواهد بود تا سرمایه‌ خود را جهت توسعه زیرساخت‌ها با دریافت سود مطلوب به کار گیرند.

وی ادامه داد:‌ در شرایط کنونی نوسان قیمت ارز و طلا مردم می‌توانند با سرمایه‌گذاری قانونی و شرعی در توسعه زیرساخت‌های حمل ‌و نقل مشارکت کنند و سود مطلوب دریافت کنند.

وی اضافه کرد: مرحله اول فروش اوراق مشارکت به مبلغ 5 هزار میلیارد ریال آغاز می‌شود و تا پایان سال 40 هزار میلیار در ریال اوراق مشارکت توسعه حمل‌ونقل به فروش می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی یاد‌آور شد: ‌سود علی الحساب این اوراق سالانه 20 درصد، بی‌نام و معاف از مالیات بوده و بازپرداخت اصل و سود توسط دولت تضمین می‌شود که همین تضمین توسط دولت از مزایایی ویژه اوراق مشارکت وزارت راه است.

وی گفت: امکان بازخرید پیش از سررسید تا یک سال با نرخ سود 18 درصد و پس از آن با سود 19.5 درصد مهیا است.

صادقی با بیان اینکه این اوراق از طریق بانک تجارت از 23بهمن به فروش خواهد رسید اظهار داشت:‌ زیرساخت‌های حمل و نقل نقش ممتازی در توسعه سایر بخش‌های اقتصادی دارد.

وی با بیان اینکه این اوراق کلاً‌ برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حمل ونقلی وزارت راه است اظهار داشت: 40هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نیاز است؛ سالانه 13 میلیارد تومان برای تکمیل آنها نیاز داریم.

وی با بیان اینکه سالانه 2 هزار میلیارد تومان بودجه به شرکت ساخت اختصاص می‌یابد اظهار داشت:‌ بنابراین لازم است سالانه 10 هزار میلیارد تومان از طریق سایر منابع نظیر اوراق مشارکت،‌ فاینانس و از این قبیل تامین کنیم.

وی یادآور شد:‌ در سال آینده نیز 2 هزار میلیارد تومان اوراق منتشر می‌کنیم.

۱۹ بهمن ۱۳۹۰ ۰۹:۲۰
خبرگزاری فارس |
اشتراک در