45 روزه سازی بالاخره نتیجه داد

واحدهای احداثی با سیستم اختراعی وزارت راه و شهرسازی بهمن تحویل داده می‌شوند
دست اندرکاران وزارت راه و شهرسازی در امر تحقیقات صنعتی سازی مسکن اعلام کردند: واحدهای پروژه 45 روزه‌سازی که در قالب آن یک ساختمان دو طبقه حداکثر در یک و نیم ماه ساخته می‌شود، در دهه پایانی بهمن ماه افتتاح می‌شود.  رییس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن در این زمینه خاطرنشان کرد: عملیات ساخت واحدهای مسکونی صنعتی ساز در قالب پروژه 45 روزه، به رغم مدت زمان پیش بینی شده برای تحویل به متقاضیان به دلایلی همچون واقع شدن در زمین‌های معارض، دریافت مجوزهای مورد نیاز و زمانبر شدن فرآیند آماده سازی زمین، با تاخیر مواجه شد. سید محمود فاطمی‌عقدا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پروژه 480 واحدی هشتگرد اولین تجربه پایلوت 45 روزه سازی در کشور در زمینه ساخت واحدهای مسکونی هفت قطعه‌ای محسوب می‌شود نمی‌توان تاخیر در واگذاری این پروژه را نشانه کم کاری یا شکست طرح دانست. وی افزود: در حال حاضر، اغلب واحدهای این پروژه تکمیل و پیمانکار از آن خارج شده است. رییس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن تصریح کرد: قراردادهای ساخت واحدهای این پروژه بر مبنای 350 هزار تومان برای هر مترمربع منعقد شده بود که در نهایت عملیات ساخت با هزینه‌ای کمتر از 300 هزار تومان به پایان رسید.

وی افزود: با توجه به اینکه از دانش فنی و توان اجرایی لازم برای ساخت مسکن 45 روزه در کشور برخوردار هستیم ظرفیت سازی لازم برای ساخت این واحدها مهم‌ترین نیاز موجود در این زمینه است.

فاطمی‌عقدا گفت: فاز جدید ساخت و سازهای مسکن مهر در سال 91 فرصت بسیار مناسبی برای اجرای پروژه‌های 45 روزه صنعتی است.

پروژه 45 روزه سازی مسکن در شهر جدید هشتگرد اواخر سال 88 در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت که هنوز هیچ یک از واحدهای این پروژه به متقاضیان واگذار نشده است.

۱۱ بهمن ۱۳۹۰ ۰۸:۴۶
دنیای اقتصاد |
اشتراک در