طرح تفصیلی تهران قدیمی ‌و غیرکاربردی است

« بلند مرتبه‌سازی در پایتخت براساس طرح تفصیلی مشکل‌ساز نیست، اما اطلاعات طرح تفصیلی قدیمی‌شده و جنبه کاربردی ندارد.»
رییس هیات مدیره جامعه مهندسان شهرسازی ایران با بیان این مطلب اظهار کرد: اگر افزایش ارتفاع ساختمان‌های پایتخت مطابق با مطالعات اقتصادی و اجتماعی طرح تفصیلی باشد دارای زیرساخت‌های مناسب است، اما مشکل اینجا است که اطلاعات طرح تفصیلی به سال 81 مربوط می‌شود و در زمان حاضر کاربردی نیست.

علی نوذرپور در گفت‌و‌گو با مهر با اشاره به طرح گسترش عمودی پایتخت گفت: در زمان تصویب طرح جامع در یک حرکت دستوری رییس‌جمهور خواستار افزایش 20 درصد تراکم در طرح جامع شد و اگر در این مرحله افزایش تعداد طبقات ساختمانی مثل دفعه قبل براساس تراکم دستوری نباشد، چالشی دراین رابطه نداریم.

بهانه تراشی برای ابلاغ نکردن طرح تفصیلی

نوذرپور در ادامه با انتقاد از ابلاغ نشدن طرح تفصیلی شهر تهران گفت: مشکل اصلی ابلاغ نشدن طرح تفصیلی است که از ابتدای سال وعده اجرایی شدن آن داده شد و هنوز در ماه‌های انتهایی سال ابلاغ نشده است.این در حالی است که پیش بینی شده بود همزمان با اجرای طرح جامع طرح تفصیلی جدید تهران نیز اجرایی شود. او ادامه داد: اطلاعات طرح تفصیلی مربوط به ده سال گذشته و قدیمی ‌است و با وجود صدور پروانه ساخت‌های جدید، افزایش جمعیت و... کاربردی نیست. نوذرپور معتقد است: معطلی این طرح در کمیسیون ماده 5 به دلیل کم‌کاری شهرداری است و تمامی‌این سخنان که این طرح در کمیسیون ماده 5 معطل مانده بهانه است؛ در حالی که گذشت زمان و اجرا نکردن این طرح به معنای هدر دادن منابع مالی و میلیارد‌ها تومان پول شهروندان است.

۲۷ دی ۱۳۹۰ ۱۰:۱۰
بنانیوز |
اشتراک در