صدور پایان کار مشروط شد

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان فارس گفت: صدور پایان کار برای مجتمع‌های مسکونی منوط به تائیدیه آسانسورها شده است.
غلامرضا شفیعی اظهار داشت: بیش از 90 درصد آسانسورهایی که قبل از سال 85 در مجتمع‌های مسکونی نصب شده‌اند فاقد استاندارد هستند. مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان فارس صدور پایان کار برای مجتمع‌های مسکونی را منوط به تائیدیه آسانسور این مجتمع‌ها توسط اداره استاندارد دانست و افزود: تا کنون 934 گواهی استاندارد برای آسانسورهای مجتمع‌های مسکونی صادر شده است. وی پیرامون آسانسورهای مراکز دولتی نیز خاطرنشان کرد: از آسانسورهای مراکز دولتی بازدید صورت گرفته و نقص‌های احتمالی به مدیران دستگاه‌ها تذکر داده شده است.
شفیعی تصریح کرد: مدیران دستگاه‌ها مسئول سلامت آسانسورها برای ارائه خدمات به مردم هستند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود وسایل بازی غیر استاندارد در بعضی پارک‌های شیراز از بازرسی‌های صورت گرفته از این وسایل در پارک شهرها سخن گفت و ابراز داشت: از پارک شهرهای این استان به ویژه شیراز بازرسی شده و دستگاه‌های غیر استاندارد پلمب شده‌اند.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان فارس با بیان اینکه هزینه بازرسی اولیه از طریق طاها توسط سازمان استاندارد پرداخته شده است، گفت: در لونوپارک، پارک کوهپایه، پارک قوری، پارک آزادی و ستاره فارس دستگاه‌های غیر استانداردی بوده‌اند که نسبت به تعطیلی آنها اقدام شده است. وی اضافه کرد: در راستای بازدید از پارک‌های شهرستان‌ها نیز مکاتباتی با شهرداری‌ها انجام شده است تا برای تعیین وقت بازرسی به سازمان استاندارد مراجعه کنند.
شفیعی ادامه داد: در حال حاضر شهرستان‌های جهرم، کازرون، فیروزآباد و به تازگی شهرستان‌های آباده، گراش و لار برای بازرسی از وسایل بازی پارک شهرها اقدام کرده‌اند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه وسایل بازی در مهدکودک‌ها باید از ایمنی و استاندارد برخوردار باشند خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان بهزیستی دوره‌های آموزشی برای مدیران مهدکودک‌ها برگزار شده و تا کنون 120 مهدکودک به منظور استانداردسازی وسایل بازی در مهدکودک‌ها مراجعه کرده‌اند. وی با اشاره به مکاتبه سازمان استاندارد با اتحادیه صنف درب و پنجره سازها ادامه داد: تمام تولید کنندگان باید نسبت به استانداردسازی وسایل بازی اقدام کنند چراکه مسئولیت هر نوع خسارت احتمالی متوجه این تولید کنندگان است.
شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش قیمت جرایم رانندگی و ضرورت نصب کمربند ایمنی در صندلی‌های عقب خودروها اظهار داشت: با توجه به افزایش جرایم رانندگی و الزامی شدن کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب خودروها شاهد عرضه کمربندهای بدون کیفیت هستیم که استفاده از این کمربندهای غیر استاندارد غیر قانونی است. وی تصریح کرد: با اتحادیه صنف لوازم یدکی مکاتبه شده و از تمام مراکز عرضه لوازم یدکی بازدید به عمل آمده تا شاهد فروش کمربندهای ایمنی با کیفیت پایین که در کارگاه‌های زیرزمینی تولید می‌شوند، نباشیم.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان فارس در پایان از نیروی انتظامی خواست تا در زمان معاینه فنی خودرو به علامت استاندارد کمربندهای ایمنی توجه داشته باشند.
۲۰ دی ۱۳۹۰ ۱۳:۱۷
ایرنا |
اشتراک در