رشد عمودی پایتخت بر اساس طرح تفصیلی باشد

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با تاکید براینکه رشد عمودی پایتخت باید براساس طرح تفصیلی باشد گفت: هرگونه تغییر در نرخ عوارض برای تشویق به بلند مرتبه‌سازی باید به تایید شورا برسد.

حمزه شکیب  گفت: در طرح تفصیلی ملاک عمل  و طرح تفصیلی جدید مناطقی که زیر ساخت های مناسب برای بلند مرتبه سازی دارند، مشخص شده اند و افزایش تعداد طبقات در آن پهنه ها پیش بینی شده است.

شکیب با تاکید بر اینکه در رشد عمودی پایتخت نمی توان سلیقه ای عمل کرد گفت: به زودی طرح تفصیلی جدید به تایید کمیسیون ماده 5 می رسد و تمامی ساخت و سازهای پایتخت بر اساس این طرح انجام می شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که کاهش عوارض برای بلند مرتبه سازی و افزایش عوارض برای ساختمان های کوتاه چقدر در رونق  بلند مرتبه سازی در تهران موثر است گفت: تاکنون سیاستهای اخذ عوارض این گونه نبوده است و ساختمانهای بلند تهران عوارض بیشتری پرداخت می کردند.

وی افزود: اگر شهرداری تصمیم به افزایش عوارض ساختمانهای کم طبقه دارد باید پیشنهادهای خود را درلایحه ای به شورا ارائه  تا شورای شهر تهران در این خصوص تصمیم گیری کند.

معاون شهر سازی و معماری شهرتهران از افزایش عوارض برای ساختمانهای کم طبقه خبر داده و گفت: متوسط تعداد طبقات در تهران دو یک دهم است که با اجرایی شدن طرح تفصیلی این عدد رشد چشمگیری خواهد داشت. بنا داریم در افق 1405 متوسط تعداد طبقات پایتخت را به چهار طبقه برسانیم.

۱۸ دی ۱۳۹۰ ۰۹:۱۴
خبرگزاری مهر |
اشتراک در