سیستم مبدل حرارتی بدون انرژی ساخته شد

عضو داوطلب جمعیت هلال احمر مرودشت گفت: در سال جهاد اقتصادی و در راستای هدفمند کردن یارانه‌ها برای نخستین بار در جهان سیستم مبدل حرارتی بدون انرژی در واحدهای تولیدی، کشاورزی و صنعتی ابداع و به ثبت رساندم.
حسین زارع امروز اظهار داشت: مبدل حرارتی بدون انرژی برای گرم کردن سالن‌های ورزشی و اجتماعات، گلخانه‌ها و مرغداری‌ها به صورت سیستم بسته عمل کرده و کاربرد دارد.
زارع ادامه داد: سیستم مبدل حرارتی بدون انرژی مشابه خارجی نداشته و ابزارهای به کار رفته در این سیستم ساخت کشور خودمان است.
وی تصریح کرد: این سیستم در رساندن اکسیژن تازه به صورت هوای گرم و در تهویه گازهای آلاینده، قسمت بسیاری از گرمایش را بازیافت می‌کند و صرفه‌جویی در هزینه مصرف انرژی از دیگر مزایای این طرح است.
مخترع این سیستم مبدل حرارتی اضافه کرد: رساندن اکسیژن به تمام نقاط سالن‌ها، استفاده کمتر از مواد شیمیایی و دارویی و رساندن هوای پاک و عمل فتوسنتز از جمله کارایی‌های سیستم مبدل حرارتی بدون انرژی است.
زارع بیان داشت: طراحی این سیستم مبدل در سال 87 آغاز و در مهر ماه سال جاری بعد از بازدید کارشناس اداره امور فناوری‌های مکانیزه استان فارس و به صورت کاربردی در یک واحد مرغداری در روستای محمدآباد مرودشت رونمایی شده است.
وی ابراز داشت: اظهارنامه این طرح در سی‌ام مهر ماه امسال به شماره 390070899 تدوین و در بیست و یکم آذر ماه سال جاری نیز به شماره 72795 به ثبت سازمان اختراعات رسیده است.
این مخترع جوان خاطرنشان کرد: مسئولان و دستگاه‌های اجرایی برای به تولید انبوه رسیدن سیستم مبدل حرارتی بدون انرژی که در دنیا منحصر به فرد است همکاری کنند.
۱۸ دی ۱۳۹۰ ۰۸:۵۰
خبرگزاری فارس |
اشتراک در