ابلاغ دستورالعمل ایمنی عابران و مجاوران کارگاه‌های ساختمانی

مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران از تهیه و ابلاغ دستورالعمل ایمنی عابران و مجاوران کارگاه‌های ساختمانی به مناطق 22 گانه خبر داد.
جواد کریمیان گفت : بر اساس این دستورالعمل که در بخش های مختلف برای کارگاه های ساختمانی تهیه شده است ، ایمن سازی پیاده روها ، معابر و سایر فضاهای عمومی به هنگام احداث ساختمان تاکید شده است.

وی با بیان این مطلب گفت : از موضوعاتی که همواره به عنوان یکی از دلایل بروز آلودگی های بصری فضاهای شهری مطرح می شود ، عدم وجود قوانین مدون در زمینه کارگاه های ساختمانی و یا عدم اجرای صحیح قوانین از جمله مقررات ملی ساختمان است که برای کاهش این مشکل ، دستورالعملی در خصوص بازپیرایی حصار کارگاه های ساختمانی و ایمن سازی پیاده روها،معابر و سایر فضاهای عمومی به هنگام احداث ساختمان تهیه و ابلاغ شده است .

وی افزود : بر اساس این دستورالعمل ، پیاده روها و سایر معابر و فضاهای عمومی در صورتی می تواند مسدود شود که انبار کردن مصالح یا انجام عملیات ساختمانی حوادثی برای عابران ، خودروها و تاسیسات عمومی ایجاد نکند .

کریمیان خاطر نشان کرد : مصالح و وسایل ، شب ها نیز باید به وسیله علائم درخشان و چراغ های قرمز احتیاط مشخص شوند .

مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران در ادامه اظهار کرد : در این زمینه دپوی مصالح نیز حداکثر می تواند 50 درصد عرض پیاده رو را اشغال کند و در مواردی که عرض پیاده رو کمتر از یک متر باشد دپوی مصالح در تمام عرض پیاده رو صورت می گیرد .

وی با اشاره به نصب داربست ها در معابر عمومی اظهار کرد : برای این موضوع نیز پیش بینی شده است تا در صورت نصب پایه های داربست در معابر عمومی ، باید حتما با استفاده از وسایل موثر ، از جابه جا شدن و حرکت پایه های آن جلوگیری شود تا به این وسیله خطری عابران را تهدید نکند .

۱۴ دی ۱۳۹۰ ۰۸:۵۷
اشتراک در