مصالح انرژی‌بر از اغلب ساخت و سازها حذف شدند

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آجر از اغلب ساخت و سازهای کشور حذف شده است، گفت: استفاده از مصالح انرژی بر در داخل روستاها هم کاهش زیادی یافته است.

سید محمود فاطمی عقدا در مورد حذف مصالح انرژی بر از ساخت و ساز گفت: آجر به عنوان یکی از مصالح انرژی بر از ساخت و ساز حذف شده است و پنل های بتنی و یا بلوک های بتنی سبک به جای آن استفاده می شود. وی افزود: الان در اغلب ساخت و سازها از مصالح نوین استفاده می شود و کاربرد مصالحی مانند آجر در داخل ساختمان ها کاهش زیادی پیدا کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از آجر هنوز هم در برخی موارد استفاده می شود، اظهارداشت: برای برخی از نماها و یا دیوارچینی هنوز از آجر استفاده میشود بنابراین تولید آن هم انجام می گیرد اما در داخل ساختمان بطور کامل حذف شده اند. رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن درخصوص استقبال سازندگان از مصالح نوین، گفت: در حال حاضر اغلب ساخت و سازها در داخل شهرها و حتی در روستاها با مصالح نوین انجام می شود و سازندگان تمایلی به کاربرد آجر و بلوک ندارند.

فاطمی عقدا با اشاره به کاهش کاربرد مصالح انرژی بر بیان کرد: مرکز تحقیقات در حال بررسی بر روی مصالح ساختمانی بومی هر منطقه است تا ساخت و ساز در مناطق مختلف، با مصالح بومی انجام گیرد، زیرا این مصالح از نظر شرایط تولید و دوام سازگاری بیشتری با هر منطقه دارند.

۱۰ دی ۱۳۹۰ ۱۰:۲۰
خبرگزاری مهر |
اشتراک در