امکان تغییر رنگ سنگ ساختمانی

با توجه به محدودیت برخی از سنگ های مزبور و قیمت زیاد آنها، با کمک این دانش و تغییر رنگ سنگ، دستیابی به رنگ دلخواه و همچنین صرفه جویی ارزی در ایران میسر شده است.

 یحیی سالاری افزود: محمد حسینی سازنده دستگاهی است که با کمک گرما و فشار، تغییر ماهیت رنگ سنگ های ساختمانی و تزیینی را ممکن کرده است. وی اظهارکرد: با توجه به محدودیت برخی از سنگ های مزبور و قیمت زیاد آنها، با کمک این دانش و تغییر رنگ سنگ، دستیابی به رنگ دلخواه و همچنین صرفه جویی ارزی در ایران میسر شده است.

مسوول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان رضوی از احتراع نازل هوشمند سوخت نیز خبر داد و گفت: این نازل ایده ای کارآمدتر از کارت هوشمند سوخت است. سالاری افزود: دراین ایده مشخصات هر خودرو و مالک آن به صورت بارکد به درب باک خودرو نصب می شود و زمانی که نازل بنزین (سوخت) به این باک نزدیک شود آن را اسکن نموده و بررسی می کند و درصورت همخوانی اطلاعات کارت سوخت و اطلاعات نصب شده روی در باک خودرو، شروع به تحویل سوخت می کند.

او گفت: از زمان آغاز بکار این سازمان تاکنون 352 پرونده برای مخترعین تشکیل شده که تاکنون 12 طرح به مرحله تجاری سازی رسیده است. سالاری افزود: در جهت پیشبرد اهداف مخترعین بیش از دو میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض، قرض الحسنه و تسهیلات ارزان قیمت به آنها پرداخت شده است.

۱۰ دی ۱۳۹۰ ۰۹:۰۱
ایرنا |
اشتراک در