ساخت دستگاه کنتور خوان

مخترع دستگاه قرائت کنتور از راه دور با استفاده از خطوط مخابراتی، خبر از ساخت این دستگاه برای نخستین‌‌بار در جهان و در مشهد را داد.
عماد ابریشم‌چی اظهار داشت: در راستای راحت‌تر شدن قرائت کنتور و سهولت در کارها برای تمام مشترکان نصب می‌شود و برنامه را در زمان تعیین شده با برنامه از پیش نوشته شده توسط خطوط تلفن به مرکز مربوطه ارسال می‌کند که تمام کنتور‌های آب، ‌برق و گاز را پوشش می‌دهد.
ابریشمچی خاطرنشان کرد: این محصول انحصارا توسط ایران تولید شده که مشابه داخلی و خارجی ندارد و هزینه ساخت و تحقیقات و نمونه آزمایشی این دستگاه مبلغی بالغ بر 10 میلیون تومان است که در مدت زمان سه سال به همراه چهار نفر از افراد گروه ساخته شده و برای تولید انبوه و فورش به مشترکان قیمتی حدود 20 هزار تومان دریافت می‌شود.
ابریشم‌چی تصریح کرد: از فواید این دستگاه تبدیل کنتورهای آنالوگ به دیجیتال،‌ کاهش تخلفات صورت گرفته از مامور قرائت،‌ پذیرش عمومی به دلیل مراجعه نکردن مامور به منزل مشترکان، حذف قرائت‌های تضمینی، ‌نظارت دقیق‌تر،‌کاهش هزینه‌ها از جمله نیرو انسانی و تجهیزات پیشرفته و گستردگی جغرافیایی است.
وی بیان داشت: این دستگاه تاکنون به تایید سازمان آب خراسان رضوی رسیده و موافقت‌هایی در زمینه همکاری صورت گرفته تا از این دستگاه استفاده شود ضمن اینکه شرکت گاز نیز اعلام آمادگی برای دریافت این محصول را داده است.
۱۰ دی ۱۳۹۰ ۰۸:۵۷
جهان نیوز |
اشتراک در