«مپسا» بازدهی صنعتی‌سازی مسکن را اعلام کند

سرمایه‌گذاران پروژه صنعتی‌سازی مسکن که این روزها برای ادامه فعالیت، با کم‌محلی‌های دولتی روبه‌رو شده‌اند، از مجری این پروژه در وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست کرده‌اند بازدهی آنچه دو سال پیش در فاز3 شهر جدید پرند توسط آنها به اجرا درآمد را اعلام کند، تا شاید استفاده از روش‌ تولید صنعتی مسکن، در شهرها و البته در وزارت راه‌وشهرسازی، رواج پیدا کند.
بعد از آنکه طرح پایلوت صنعتی‌سازی مسکن با ظرفیت 6 هزار واحد مسکونی‌مهر در پرند اجرا شد، تاکنون سهمیه جدیدی برای ادامه این طرح به صنعتی‌سازها ابلاغ نشده است این در حالی است که بخش خصوصی میلیاردها تومان در این طرح سرمایه‌گذاری کرده است. سید محمد هادی خلخالی شریفی دبیر انجمن LSF – سیستم LSF یکی از روش‌های صنعتی‌سازی مسکن است- در این باره در جمع خبرنگاران گفت: شرکت مپسا باید نتایج فاز پایلوت صنعتی‌سازی مسکن را اعلام کند تا انگیزه استفاده از روش‌های جدید ساخت مسکن در کشور تقویت شود.

به گفته وی خروجی این فرآیند باعث می‌شود تا بهترین سازه صنعتی که با فرهنگ ما تطبیق دارد، برای به کارگیری در ساخت وسازها انتخاب شود. شریفی افزود: هم‌اکنون در شهر جدید پرند با استفاده از سیستم LSF ساختمان‌های 3 تا 5 طبقه احداث شده که در این روش، مصالح ساختمانی به کار رفته تا 60 درصد امکان بازیافت دارد و در عین حال به لحاظ ایمنی در برابر حریق، کنترل کیفیت و زیبایی سازه نیز در اولویت قرار دارد.

دبیر انجمن LSF ایران تاکید کرد: در روش ساخت‌وسازهای سنتی یک متر مربع دیوار آجری حدود 300 کیلوگرم وزن دارد؛ این در حالی است که در سیستم LSF این وزن به 25 کیلوگرم در هر مترمربع کاهش پیدا می‌کند. وی همچنین استفاده از این روش را با توجه به سریع‌الاحداث بودن، برای صدور خدمات فنی مهندسی به کشورهای همسایه دارای مزیت نسبی عنوان کرد.

۱۰ دی ۱۳۹۰ ۰۸:۳۰
اشتراک در