آغاز اجرای پروژه تحقیقاتی طراحی ساختمان سبز

مدیرعامل شرکت گاز گلستان از آغاز اجرای پروژه تحقیقاتی طراحی ساختمان سبز برای اولین بار در کشور در استان خبر داد.
هندس رمضان علی سنگدوینی گفت: واحد پژوهش شرکت گاز استان گلستان با هدف آشتی با طبیعت و حفظ و صیانت از محیط زیست، پروژه تحقیقاتی طراحی ساختمان سبز را آغاز کرده است.

وی با بیان این که این پروژه با همکاری واحد پژوهش شرکت اجرا می شود، افزود: طرح مطالعاتی ساختمان سبز به صورت پایلوت در شهر «جلین» با هدف تولید ساختمانی با کاربری اداری مسکونی در سه طبقه به اجرا در خواهد آمد و شاهد تحول بزرگی در عرصه زیست محیطی خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان تصریح کرد: در طراحی این پروژه تحقیقاتی، توجه ویژه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی شده است به نحوی که شرایطی فراهم خواهد شد که از جریان هوای گرم و سرد برای گرمایش و سرمایش ساختمان استفاده کنیم.

سنگدوینی در ادامه گفت: این طرح با همکاری یکی از شرکت های توانمند استان به منظور استفاده از قابلیت ها و توانمندی‌های شرکت‌های معتبر بومی، پیاده سازی خواهد شد و افتخاری برای استان خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر استفاده بهینه از انرژی های تجدیدپذیر مورد توجه ویژه قرار گرفته است تا بتوان بخشی از انرژی مورد نیاز ساختمان را در صورت امکان از این طریق تامین کرد که خوشبختانه گاز گلستان در این امر پیشتاز است.

سنگدوینی اظهار داشت: با اجرای موفق این پروژه مطالعاتی آن را در همه استان اجرا خواهیم کرد تا بتوانیم قدم مثبتی را در زمینه صیانت از طبیعت و محیط زیست برداریم.

مدیرعامل گاز گلستان افزود: اجرای پروژه مروجان انرژی نیز برای اولین بار در کشور، از ابتدای هفته پژوهش در استان گلستان آغاز شده است که در آن طرح نیز واحد پژوهش شرکت گاز استان با هدف پیاده سازی و بهینه سازی مصرف انرژی در بخش خانگی اقدام به انجام تحقیق میدانی و اجرایی این طرح در سطح شهر گرگان کرد.

سنگدوینی خاطر نشان کرد: در این پروژه نیز تعداد 80 واحد مسکونی شامل آپارتمان ها و ساختمان های ویلایی با سیستم های گرمایش متنوع به مدت شش ماه تحت نظارت و کنترل دقیق کارشناسان آموزش دیده طرف قرارداد این شرکت خواهند بود.

۱۰ دی ۱۳۹۰ ۰۸:۲۶
بنانیوز |
اشتراک در