چاپی شدن مبایعه‌نامه‌های املاک

رئیس اتحادیه کشوری املاک و مستغلات گفت: در آینده نزدیک همه مبایعه نامه‌های املاک و مستغلات چاپی می‌شوند.
مصطفی‌قلی خسروی در دومین همایش استانی اتحادیه‌های مشاوران املاک که با حضور رئیس اتحادیه کشوری صنف مشاوران املاک و روسای اتحادیه مشاوران املاک آذربایجان غربی در سالن جلسات سازمان بازرگانی آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: باید مبایعه‌نامه‌ها به صورت چاپی تنظیم شوند و در این زمینه تمهیدات لازم انجام گرفته است تا در تمام شهرستان‌ها این موضوع را اجرایی کنیم.
وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح، تصریح کرد: هدف از چاپی شدن مبایعه نامه‌ها جلوگیری از مخدوش شدن قرار داد‌ه‌ها، کاهش خطا و موارد تنظیم صوری مبایعه نامه‌ها است.
این مسئول با بیان اینکه در گذشته شاهد وجود قراردادهای غیرقانونی بودیم و تمام افراد اجازه می‌دادند در امر خرید و فروش املاک  مستغلات وارد شوند، افزود: ساماندهی مشاوران املاک گام‌ مهمی در زمینه کاهش این مشکلات است.
خسروی ادامه داد: علاوه بر این با اجرایی شدن طرح چاپی شدن قرارداد‌ها از تنظیم قراردادهای غیرقانونی جلوگیری خواهد شد.
این مسئول با بیان اینکه دراستان تهران و شمیرانات این طرح اجرایی شده است، گفت: امید می‌رود در آینده نزدیک شاهد اجرای طرح مذکور در تمام شهرستان‌های کشور باشیم.
خسروی با بیان اینکه قبل از ساماندهی مشاوران املاک نمی‌توانستیم آمار واقعی از تعداد مشاوران املاک ارائه دهیم، افزود: با ساماندهی مشاوران املاک در زمینه مدیریت و تنظیم اسناد مربوط به مشاوران املاک توانسته‌ایم به موفقیت برسیم.
وی اعلام کرد: برای رسیدن به پیشرفت عالیه در این زمینه باید شفافیت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
این مسئول بر همکاری وزارت دارایی و شرکت پست تاکید کرد و گفت: این تعاملات سبب شفافیت بیشتر در کارها می‌شود.
۶ دی ۱۳۹۰ ۰۹:۵۴
خبرگزاری فارس |
اشتراک در