احداث کارخانه سیمان گیلان سبز

استاندار گیلان گفت: صنعت سیمان به عنوان خمیرمایه توسعه و آبادانی، اهمیت زیادی برای استان دارد.

"مهدی سعادتی" در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان گیلان سبز گفت: با توجه به ظرفیت بالای گیلان در تولید این فرآورده معدنی و تقاضای روبه رشد مصرف سیمان، کارخانه گیلان سبز با ظرفیت تولید 3400 تن کلینکر در روز در منطقه گرماور در دیلمان گیلان ساخته شده است.

وی افزود: این پروژه بزرگ استان در زمینی به مساحت 60 هکتار در سال 82، آغاز شده و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 91 درصد در مراحل نصب تجهیزات قرار دارد. درصدد رفع موانع و بعضی زیرساخت‌های آن هستیم تا بهره‌برداری کامل آن آغاز شود.

استاندار گیلان اضافه کرد: هزینه اجرای کل این پروژه 1660 میلیارد ریال برآورد شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان از افتتاح فاز اول کارخانه در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: امکانات زیرساختی اعم از راه دسترسی مناسب به بازارهای مصرف، برق مصرفی و گاز طبیعی مورد نیاز برای این پروژه هم اکنون موجود است.

در این بازدید، "فرونچی"، مدیرعامل کارخانه سیمان گیلان سبز دیلمان نیز گفت: دپارتمان‌های سنگ‌شکن، آسیاب مواد و کمپورسورخانه راه‌اندازی شده است و باقی دپارتمان‌ها تا کوره در حال راه‌اندازی است.

وی با اشاره به موانع اجرای راه‌اندازی کامل خط تولید و بهره‌برداری کارخانه، گفت: مسوولین ذیربط برای رفع موانع از معارضین در معادن نیاول، تأمین گاز طبیعی، تأمین کامل برق، تعریض جاده دسترسی و تأمین تسهیلات ریالی از محل طرح آمایش، دستورات لازم را صادر کنند تا جهت تسریع در بهره‌برداری کامل از کارخانه با تأخیر روبرو نشویم.

۵ دی ۱۳۹۰ ۱۰:۳۹
ایسنا |
اشتراک در