شناسنامه ایمنی برای ساختمانها صادر می شود

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به منظور پیشگیری از حوادث و ارتقای فرهنگ ایمنی به ویژه در صنعت ساختمان سازی، اقدام به تهیه شناسنامه ایمنی برای ساختمانهای دولتی، شهرداری مناطق، ارگانها و ساختمانهای مختلف کرده است.

ین شناسنامه که پس از بازدید ساختمان توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی تدوین می شود شامل اطلاعاتی مانند مشخصات ساختمان، تعداد طبقات ساختمان، نوع سازه، تاریخ احداث، مشخصات آسانسور، نوع سیستم سرمایشی و گرمایشی، نوع سیستم اعلان حریق و ... است.

پس از بازدید کارشناسی و بررسی هر طبقه ساختمان مشکلات و نواقص مربوط به ایمنی ساختمان به مالک یا مالکان اطلاع داده شده و راهکارهای رفع مشکل و توصیه های لازم به آنان ارائه می شود.

کارشناسان ایمنی و پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز همچنین در این بازدیدها با بررسی انباری ساختمان و نوع چینش آن، اتاق سرور، پارکینگ و خروجیهای اضطراری توصیه های لازم را به مالکان اعلام می کنند.

تهیه شناسنامه ایمنی که توسط واحد ایمنی و پیشگیری معاونت آموزش سازمان انجام می شود در آذرماه با بررسی حدود 28 ساختمان و بنا از نظر ایمنی گام مهمی در پیشگیری از بروز حوادث و سوانح برداشته است.


۵ دی ۱۳۹۰ ۱۰:۳۶
خبرگزاری مهر |
اشتراک در