احداث قطار شهری گلبهار مشهد

مدیرعامل شهرجدید گلبهار در استان خراسان رضوی گفت : عملیات ساخت مسیر قطار شهری این شهر به مشهد مقدس به طول 38 کیلومتر 22بهمن ماه امسال با اعتبار 170 میلیارد ریال آغاز می شود .
سید مجتبی علوی مقدم '  اظهار داشت : تکمیل این خط نقش موثری در جابه جایی زائران امام هشتم(ع) به این شهر و بلعکس خواهد داشت .

وی افزود : شهر مشهد از نظر مساحت و جمعیت دومین شهر کشور پس از تهران محسوب می شود و یکی از شهرهای پیش بینی شده برای جذب جمعیت سرریز مشهد ، گلبهار است .

به گفته علوی مقدم در کنار حمل ونقل ریلی ، تبدیل مسیر جاده ای گلبهار به مشهد از چهار باندی فعلی به شش باند در جهت افزایش ایمنی رفت وآمد شهروندان و کاهش آمار تصادفات صورت می گیرد .

وی افتتاح رسمی فرودگاه آموزشی گلبهار در 28 آذرماه گذشته توسط وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را از دیگر اقدامات موثر برای رشد و توسعه این شهرجدید دانست و گفت : سهولت حمل ونقل شهروندان یکی از جذابیت های جذب جمعیت برای این شهر محسوب می شود .

علوی مقدم یادآور شد : اکنون نزدیک به 15 هزار نفر در شهرجدید گلبهار ساکن شده اند و انتظار می رود با بهره برداری از واحد های مسکونی طرح مهر ، جمعیت این شهر افزایش یابد .

وی گفت : براساس برنامه ریزی انجام شده از سوی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید از مجموع 372 هزار واحد مسکونی سهمیه 90-1389 گلبهار سهم 40 هزار واحد مسکونی را دارد .

وی از برنامه ریزی صورت گرفته برای توسعه فرهنگ دوچرخه سواری در شهرجدید گلبهار به عنوان یک اقدام مناسب یاد کرد و گفت : در مساحتی به وسعت یک هزار و 700 هکتار به عنوان پروژه نمونه به منظور توسعه فرهنگ دوچرخه سواری در این شهر طراحی شده است.

مسیرهایی برای تردد ویژه دوچرخه ،پارکینگ های لازم و استراحتگاه برای دوچرخه سواران از اقداماتی است که در این ارتباط صورت گرفته است .

شهرجدید گلبهار در 35 کیلومتری مشهد در محور ' مشهد - قوچان ' واقع شده و در منطقه شمال غرب بارگاه امام هشتم (ع)قرار دارد .

۵ دی ۱۳۹۰ ۱۰:۲۷
ایرنا |
اشتراک در