تیرچه بلوک غیر استاندارد

سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مستقر در کرج اعلام کرد: تیرچه بلوکی با نام تجاری تک‌سازغیر استاندارد است.
به نقل از روابط عمومی این سازمان، این مصالح ساختمانی غیر استاندارد توسط بازرسان و کارشناسان این اداره کل شناسایی شده است.

نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد و عدم مجوز تولید از دلایل توقیف و جمع‌آوری این واحد تولیدی بوده است.

در این گزارش آمده است، پس از بررسی پرونده واحد مذکور در دادگاه، به استناد قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران متهم به پرداخت 2 میلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس و پرداخت مبلغ 10میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

این اداره کل با همکاری و هماهنگی تمام سازمان‌های ذی‌ربط در استان از تولید، عرضه و به کارگیری مصالح غیر استاندارد جلوگیری می‌کند.

در این گزارش تأکید شده است که در صورت مشاهده مصالح ساختمانی غیر استاندارد ضمن توقیف و جمع‌آوری، نام واحدهای متخلف نیز از طریق رسانه‌ها به مصرف کنندگان معرفی خواهد شد.

این گزارش همچنین از تصویب استاندارد ضمانت لوازم خانگی انرژی بر خبر داده و آورده است، استاندارد ضمانت لوازم خانگی انرژی بر تدوین و تصویب شد.

با توجه به اهمیت ارائه خدمات مطلوب به مشتریان این استاندارد در پنجاه و هفتمین اجلاسیه کمیته ملی خدمات، با عنوان خدمات به مشتریان و ضمانت لوازم خانگی انرژی بر به تصویب رسید.

این استاندارد با شماره 13629 برای بهره‌برداری کاربران بر روی سایت سازمان ملی استاندارد ایران قرار گرفته است.

استاندارد فوق توسط انجمن صنایع لوازم خانگی ایران و بر اساس تجربه‌های متخصصان خدمات پس از فروش شرکت‌های عمده تولید کننده لوازم خانگی انرژی بر تدوین شده است.

این استاندارد که در مورد تمام لوازم خانگی انرژی بر و تاسیسات حرارتی و برودتی کاربرد دارد، الزامات لازم برای سامانه ارایه خدمات به مصرف کننده و تعیین روابط بین مصرف کننده، عرضه کننده کالا و مراکز خدمات و تعمیرکار را شامل می‌شود.

سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در کرج مرکز استان البرز مستقر است .
۴ دی ۱۳۹۰ ۰۸:۵۰
بنانیوز |
اشتراک در