برگزاری مسابقه بزرگ معماری

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات واحد آیت‌الله آملی از برگزاری مسابقه بزرگ معماری ایرانی اسلامی در این دانشگاه خبر داد.
حمید ماجدی در نشست تخصصی داوران مسابقه بزرگ معماری ایرانی و اسلامی در واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی گفت: این مسابقه به منظور طراحی فاز دوم سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد آمل از یک ماه پیش فراخوان شده است. وی یادآور شد: از نظر کمی دانشگاه آزاد اسلامی معادل تمام دانشگاه‌های دولتی دانشجو دارد و بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری نه تنها در ایران بلکه در منطقه و جهان است. ماجدی ادامه داد: از جهت کیفی دانشگاه آزاد در توسعه علم و دانش در کشور نقش موثری ایفا کرده و در حال حاضر این دانشگاه مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را در چارچوب ایجاد شعب علوم و تحقیقات در بیش از 40 شهر کشور توسعه داده است.
رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات درباره برنامه‌های آتی معماری مسابقه بزرگ معماری ایرانی اسلامی در واحد آیت‌الله آملی گفت: به دلیل اینکه سایت دانشگاه محیط طبیعی واجد ارزش‌های طبیعی خاص است، برنامه‌های توسعه دانشگاه به ویژه مسابقه درباره ایجاد یک مرکزیت اداری و تجمع دانشجویان در مراکز فرهنگی رفاهی می‌تواند از یک معماری بومی واجد ارزش‌های دارای هویت ویژه ارزش‌های زیبایی ‌‌شناسانه باشد.
یکی دیگر از داوران مسابقه بزرگ معماری اسلامی ایرانی در واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی درباره ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای در حوزه معماری گفت: اگر رشته‌ای ایجاد می‌شود دانش‌های وابسته به آن گره بزنیم، اگر واحدی رشته كارشناسی ارشد معماری در آن دایر شد این مهندس معماری به روانشناسی محیطی هم نیازمند است.
محمدحسین نیلی درباره معماری شهر آمل نیز یادآور شد: شهر آمل دارای بافت منسجم در محلات است و پیشنهاد می‌کنم دانشجویان کارشناسی ارشد ویژگی خاص محلات را شناسایی کنند و تفاوت معماری بین محلات را در این منطقه بررسی کنند. وی اذعان داشت: شما وقتی از یک محله با بافت سنتی خارج و به محله دیگری وارد می‌شوید این تفاوت را احساس می‌کنید بدون اینکه تخصصی داشته باشید.
۳ دی ۱۳۹۰ ۰۹:۳۱
اشتراک در