رتبه بندی شرکت های مهندسی جهت واگذاری طرح های عمرانی

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی گفت: امسال 400 شرکت مهندسی، تامین و اجرا از لحاظ توانمندی برای واگذاری طرح های عمرانی، ارزیابی و بر اساس آن رتبه بندی می شود.
محمود کمانی در نشست تخصصی معرفی و آغاز رتبه بندی شرکت های مهندسی، تامین و اجرا (ئی پی سی) که با حضور کارشناسان و مدیران این شرکتها برگزار شد، با اشاره به اینکه در رتبه بندی شرکت های مهندسی؛ منافع حاکمیت، مردم، کارفرمایان طرح های عمرانی و پیمانکاران حفظ می شود، افزود: در نظام رتبه بندی نقاط قوت و ضعف شرکتهای مهندسی در مدیریت و اجرای طرح ها، مشخص و علاوه بر این طرح های عمرانی به صورت عادلانه ای میان شرکت های برتر توزیع می شود. وی گفت: رتبه بندی شرکتهای مهندسی به توسعه نظام پیمانکاری و کاهش نرخ بیکاری و افزایش صادرات فنی مهندسی کمک می کند.

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی افزود: رتبه بندی شرکتهای مهندسی سبب می شود این شرکتها به مرجع معتبری برای کارفرمایان در واگذاری طرح های صنعتی و عمرانی تبدیل شود و شناسایی پیمانکاران توانمند برای واگذاری طرح ها آسان خواهد شد. ایجاد شرایط رقابتی ، ایجاد باور در کارفرمایان برای اجرای طرح های بزرگ، ایجاد انگیزه برای توسعه مستمر ظرفیت ها و قابلیت ها، شفاف سازی وضع شرکت ها برای اجرای طرح های بین المللی را از مهم ترین مزایای رتبه بندی شرکتهای مهندسی دانست.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه سازمان مدیریت صنعتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص واگذاری طرح ها به شرکتهای مهندسی رتبه دار گفت: هماهنگی کامل با حوزه های حاکمیتی برای اجرای نظام رتبه بندی ایجاد شده است و صاحبان شرکتها می توانند در سامانه پذیرش این نظام نامه ثبت نام کنند. مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی افزود: رتبه بندی و ارزیابی شرکتهای مهندسی از امروز، آغاز و نتایج آن تا پایان بهمن اعلام می شود.

۲۹ آذر ۱۳۹۰ ۰۹:۰۶
بنانیوز |
اشتراک در