طرح تفصیلی سند قانونی و مرجع شهردار است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: طرح تفصیلی سند قانونی و مرجع شهردار است به طوری که براساس این طرح شبکه معابر، گذربندی، کاربری اراضی هر پلاک را در محدوده شهر مشخص می‌کند.
مسعود نریمانی اظهار داشت: صحرای پرتمان با وسعت ۱۲۰ هکتار است که طرح‌های ویژه‌ای برای این منطقه از شهر در نظر گرفته شده که مهم‌ترین این پروژه‌ها بر اساس طرح جامع شهری احداث پارک ۲۷ هکتاری و خیابان ۴۵ متری به منظور اتصال خیابان آیت‌الله صادقی به بلوار سپاه خانه‌اصفهان است.
وی با اشاره به اینکه بخشی از کاربری صحرای پرتمان مسکونی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: احداث پارک بزرگ شهر اصفهان به وسعت ۲۷ هکتار و خیابان ۴۵ متری در صحرای پرتمان قطعی شده اما به دلیل اینکه بخشی از مالکیت‌های این منطقه به صورت قولنامه‌ای است و اختلافات مالکیتی در آن وجود دارد هنوز برخی از طرح‌های صحرای پرتمان تکمیل و نهایی نشده است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تاکید کرد: کاربری اراضی صحرای پرتمان براساس طرح بازنگری طرح تفصیلی مشخص می‌شود و طرح‌های مورد نظر نیز بر مبنای این مهم اجرا می‌شود.
وی در ادامه از تعیین تکلیف اراضی شهرک نقش جهان در منطقه ۱۰ از سوی کمیسیون ماده پنج خبر داد و افزود: دو هفته پیش تفکیک و کاربری زمین‌های شهرک نقش‌جهان توسط کمیسیون ماده پنج تصویب شد و تا دو هفته دیگر جهت ابلاغ صدور پروانه ساختمانی بر طبق طرح تفصیلی جدید به منطقه ۱۰ ابلاغ می‌شود.
نریمانی طرح بازنگری طرح تفصیلی را سند قانونی و مرجع شهردار دانست و تاکید کرد: بر طبق این طرح شبکه معابر، گذربندی، کاربری اراضی هر پلاک در محدوده شهر مشخص می‌شود و نیز ارتفاعات، تراکم شهر به تفکیک هر پلاک بر طبق ضوابط شهرسازی و معماری تعیین می‌شود به گونه‌ای که طرح تفصیلی قانون کالبدی شهر است.
۲۸ آذر ۱۳۹۰ ۱۱:۰۶
خبرگزاری فارس |
اشتراک در