پروژه ورودی و خروجی‌ پرند افتتاح شد

بخشی از پروژه ورودی و خروجی‌ شهر جدید پرند به صورت موقت افتتاح و ارتباط مستقیم این شهر با مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) برقرار شد.

فتتاح این بخش از پروژه شامل ورودی و خروجی‌ شهر جدید پرند به مسیر فرودگاه امام خمینی(ره) است که از صبح امروز تردد وسائط نقلیه در آن جریان پیدا کرد.

شهروندان پرند از این به بعد به جای خروج از راه قدیم و طی مسیری از آزادراه تهران ساوه و استفاده از دوربرگردان نزدیک به عوارضی آزادراه می توانند از مسیر جدید (بلوار شهید باهنر) بصورت مستقیم به سمت فرودگاه و بالعکس برای ورود به شهر پرند استفاده کنند.

یادآور می شود که این پروژه فعلا از نعمت روشنایی محروم است و رانندگان باید با دقت بیشتری این مسیر را طی کنند تا اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

عملیات اجرایی پروژه اصلاح ورودی ‌ها و خروجی‌ های شهر جدید پرند از سمت آزادراه تهران ساوه و فرودگاه امام خمینی(ره) که توسط شرکت عمران پرند انجام می شود، اواخر سال 89 با دستور مستقیم وزیر، جهت دسترسی آسان‌ تر شهروندان شهر جدید پرند به مسیر فرودگاه و تهران از طریف آزادراه ساوه آغاز شد.

با توجه به عملکرد شهر پرند به عنوان یک شهر فرودگاهی در آینده نه چندان دور، افزایش جمعیت پذیری و ساخت نمایشگاه بین المللی پرند، اصلاح و تقویت ورودی‌ ها و خروجی ‌های شهر پرند در دستور کار قرار گرفت و پس از بررسی‌ ها و جلسات متعدد، طرح اصلاح ورودی و خروجی شهر از سمت اتوبان تهران ـ ساوه تصویب و جهت اجرا ابلاغ شد.

اجرای مرحله اول و دوم پروژه با اعتباری حدود 25 میلیارد ریال آغاز و براساس گزارش واحد فنی و اجرایی پیمانکار پروژه، عملیات راهسازی و روسازی بلوار اصلی دسترسی مستقیم از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به شهر جدید پرند و بالعکس انجام شده و هم اکنون قابل استفاده است.

لوپ A این پروژه به منظور دسترسی مراجعان فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) از مسیر بزرگراه تهران ـ ساوه طراحی و عملیات اجرایی آسفالت آن انجام شده است.

رمپ C به منظور اجرای لوپ (C) جهت دسترسی استاندارد، سریع و آسان از شهر جدید پرند به تهران، اصلاح هندسی رمپ C که دسترسی از اتوبان ساوه ـ تهران به سمت فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون پیشرفت عملیات اجرایی آن در مرحله زیرسازی و اجرای خاکریزی سنگی نیز به اتمام رسیده و اجرای لایه‌های روسازی نیز بزودی انجام می شود.

لوپ C این پروژه به منظور تردد از پرند به تهران در مسیر فعلی ‌باید به اتوبان تهران ـ ساوه وارد و قبل از عوارضی دوم تهران ساوه به سمت تهران تغییر مسیر داده که با طراحی و اصلاحات انجام شده دسترسی فنی سریع و آسان از شهر جدید پرند به شهر تهران با این لوپ تعریف شده و هم اکنون اجرای لایه‌ زیرسازی (خاک ریزی سنگی) مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و در روزهای آتی وارد مرحله اجرای روسازی شده و آماده بهره برداری خواهد شد.

۲۸ آذر ۱۳۹۰ ۱۱:۰۲
خبرگزاری مهر |
اشتراک در