عدم موافقت با نظارت نظام مهندسی

رئیس نظام مهندسی ساختمان تهران : شهرداری و شورای شهر هنوز با نظارت از مجرای سازمان مهندسی موافقت نکرده اند.
سعید غفرانی با اشاره به اشکالات شورای شهر تهران بر نحوه نظارت بر ساخت و سازها افزود: با توجه به رفع این ایرادات، قانون و اعمال نظارت دقیق و جدی قرار بود از 15 آذرماه جاری اجرایی شود. 
وی ادامه داد: ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در واقع می‌گوید که اقدامات مهندسی باید بر عرصه ساخت و ساز اعم از طراحی، کنترل و نظارت بر ساخت و ساز از مجاری سازمان نظام مهندسی عبور کند. 
غفرانی تصریح کرد: در تماسهایی که با شهرداری برای نظارت بیشتر بر ساخت و سازها گرفته می شود آنها اعلام می کنند که باید شورای شهر به ما اعلام کند، در صورتی که این وظیفه مهم بر عهده شهرداری است و باید آنها اعلام کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ادامه داد: مسوول صدور پروانه ساختمان شهرداری است و آنها هستند که باید کارفرمایان را به سمت نظام مهندسی هدایت کنند.
وی پیشتر در پاسخ به این سوال که مگر ماده 33 قانون نظام مهندسی اجرا نمی‌شود، تأکید کرده بود: اشکالهایی از سوی شورای شهر بر اجرایی نشدن مناسب ماده 33 قانون نظام مهندسی در تهران گرفته شده بود که خوشبختانه رفع شد و امید است با اجرای دقیق این کنترل و نظارت بر ساخت و ساز از 15 آذرماه جاری دیگر شاهد هیچ‌گونه تخلفی در این عرضه نباشیم. 
غفرانی ادامه داد: برای اجرای دقیق ماده 33 قانون نظام مهندسی با شهرداری و شورای شهر جلسات هماهنگي بسیاری تشکیل شده است. 
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،با اجرای آیین نامه ماده 33 قانون نظام مهندسی و شیوه نامه های اجرایی آن، موضوعاتی چون شناسنامه فنی ساختمان، مجریان ذی صلاح، نظارت مستمر بر ساخت و سازهای شهری و... اجرایی شده و نقش مؤثری در کیفی شدن ساخت وسازها خواهد داشت.
قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در سال 1374 و آیین نامه اجرایی آن در سال 1375 به تصویب رسید، اما پس از گذشت 9 سال از تاریخ تصویب این قانون، آیین نامه اجرایی ماده 33 در تیرماه 1383 به تصویب هیأت وزیران رسید.
۲۶ آذر ۱۳۹۰ ۱۳:۳۷
خبرگزاری فارس |
اشتراک در