اتصال فاضلاب داخل ساختمان به شبکه فاضلاب تهران استانداردسازی می‌شود

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شرکت آب و فاضلاب استان تهران و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با هدف استانداردسازی اتصال تاسیسات فاضلاب داخل ساختمان به شبکه فاضلاب شهر تهران، امضا شد.
اصغر ریاضتی مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران گفت: طبق آیین‌نامه اجرایی شرکت‌های آب و فاضلاب، اتصال تاسیسات فاضلاب داخل ساختمان مشترکان به شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری در محل سیفون با رعایت تمامی استانداردها و نکات فنی، بر عهده مشترکان است.

وی افزود: در مواردی مشاهده شده که به دلیل انتخاب پیمانکاران غیرمتخصص توسط مشترکان و عدم رعایت نکات فنی، مشکلات بسیاری برای شهروندان از قبیل پس‌زدگی فاضلاب به منازل به دلیل رعایت نکردن شیب لوله‌گذاری، نشست‌ زمین به دلیل نبود تراکم مناسب خاک، نشت فاضلاب از لوله به دلیل نبودآب‌بندی صحیح، شکستگی لوله‌ها و اتصالات به دلیل کیفیت پایین آن‌ها،دریافت مبالغ بالا و غیرواقعی از مردم برای اجرای کار و دسترسی نداشتن به پیمانکاران و پاسخگو نبودن آنها پس از اتمام کار به وجود آمده است.

اتصال تاسیسات فاضلاب داخل ساختمان توسط مهندسان ناظر عضو سازمان

وی اظهار داشت: به منظور رفع این مشکلات و پس از برگزاری نشست‌های تخصصی بین نمایندگان شرکت آب و فاضلاب استان تهران و سازمان نظام مهندسی ساختمان ، تفاهم‌نامه یادشده تنظیم شد که بر اساس آن، اتصال تاسیسات فاضلاب داخل ساختمان به شبکه فاضلاب شهری توسط مجریان دارای صلاحیت مورد تایید سازمان نظام مهندسی انجام و نظارت برای حسن انجام کار مجریان نیز توسط مهندسان ناظر عضو سازمان نظام مهندسی انجام خواهد شد.

استانداردسازی اتصال فاضلاب داخل ساختمان به شبکه فاضلاب در مرحله اول در مناطق 13 و 14

مدیرعامل شرکت فاضلاب در خصوص نحوه تعیین هزینه اجرای کار گفت: با نظارت سازمان نظام مهندسی بر عملکرد مجریان و مهندسان ناظر، علاوه بر اجرای کار طبق مشخصات فنی، هزینه اجرای کار نیز مطابق ضوابط قانونی سازمان نظام مهندسی تعیین می‌شود.

به گفته وی، در صورت اعتراض شهروندان به نحوه عملکرد مجریان و مهندسان ناظر، سازمان نظام مهندسی به این اعتراضات رسیدگی خواهد کرد.

ریاضتی افزود: نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در مرحله اول در مناطق 13 و 14 شهرداری تهران، انجام خواهد شد و پس از ارزیابی مرحله اول، ادامه طرح در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران عملیاتی خواهد شد.

اطلاع‌رسانی عمومی بزودی انجام می شود

وی تصریح کرد: به منظور آگاهی شهروندان از مراحل انجام کار، اطلاع‌رسانی عمومی توسط شرکت فاضلاب تهران و سازمان نظام مهندسی در سطح مناطق انجام خواهد شد و از این پس اتصال تاسیسات فاضلاب داخل ساختمان به شبکه فاضلاب شهری تنها پس از تایید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران امکان‌پذیر خواهد بود.

۲۳ آذر ۱۳۹۰ ۰۸:۴۱
اشتراک در