توسعه زیرساخت در شهرسازی با استفاده از تکنولوژی نوین

مدیر کل روابط عمومی وزارت راه وشهرسازی گفت: نمایشگاه راه و شهرسازی و صنایع وابسته امسال با اهدافی از جمله معرفی توانمندی‌ها، اقدامات، ایجاد فرصت ها، برقراری زمینه های همکاری، استفاده از منابع داخلی و بهره گیری از پیشرفت های تکنولوژیکی حضوری پر رنگ و برجسته برگزار خواهد شد.
سید قاسم بی‌نیاز افزود: تکنولوژی و دانش های نوین در عرصه حمل و نقل و شهرسازی هم اکنون به عنوان مهمترین رکن در تدوین برنامه های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت توسعه زیر ساخت های کشورمورد توجه قرار می گیرد امری که تحقق اهداف توسعه شهری و رشد متناسب شبکه های حمل و نقل بدون توجه به آن میسر نخواهد شد.

وی اضافه کرد: از همین روست که تبادل نظر بین صاحبان دانش فنی ودست اندر کاران بخش های زیر بنایی راه و شهرسازی اعم از بخش خصوصی و دولتی از اهمیت بسزایی برخوردار شده است.

رئیس شورای سیاستگزاری نمایشگاه راه و شهرسازی تصریح کرد: امروزه انتقال اطلاعات و تعامل مناسب به عنوان مولفه های اصلی توسعه جوامع و ارکان مهم تحولات نوین جهانی به حساب می‌آید و با توجه به رشد سریع فناوری طی سالهای اخیر و ورود جوامع به مراحل تازه‌ای از مبادلات وتعاملات اقتصادی و اجتماعی، دیگر تصور پویایی و رشد بخشهای مختلف اقتصادی هر کشور بدون مبادلات فناوری و ارتباط با سازمانهای مرتبط در سطح منطقه ای داخلی و یا بین المللی متصور نیست.

به گفته وی، راه وشهرسازی نیز یکی ازبخش های مهم و زیر ساختی کشور است که با سرعت فزاینده ای مراحل توسعه و تحول خود را همچنان طی می کند.

نمایشگاه شهرسازی مجالی برای گرد آمدن بخش خصوصی و دولتی در کنار هم

بی نیاز تصریح کرد: نمایشگاه تخصصی راه وشهرسازی و صنایع وابسته مجالی است تا برای نخسین بار این خانواده عظیم چه بخش خصوصی وچه بخش دولتی درمحیطی صمیمی و غیراداری گردهم آمده وضمن تبادل اندیشه ها و آغاز همکاری های گسترده مسئولیت اطلاع رسانی از اخرین دستاوردهای این حوزه را به مردم و مخاطبان عهده دار شوند که در چنین فضایی علاقه مندان، دانشجویان و متخصصین راه وساختمان می‌توانند به طورمستقیم با دستگاه های ذیربط شهر سازی، مسکن، حمل ونقل دریایی،ریلی،هوایی و جاده ای ارتباط برقرار نمایند.

مدیر کل روابط عمومی وزارت راه وشهرسازی افزود: همچنین تعدد طرح های عمرانی اهمیت توسعه و تکمیل پروژه های حوزه حمل و نقل و شهرسازی این وزارتخانه را مبدل به یکی از سرمایه پذیرترین دستگاه های اجرایی کشور نموده، که این روند جلب و جذب سرمایه با تاکید و اشارات صریح برنامه های توسعه ای خصوصا برنامه پنجم به مهمترین رکن تامین مالی هزینه طرح های تملک دارایی مبدل گردیده است که از طریق شیوه های موثر سرمایه گذاری از جمله ، مستقیم ، بیع متقابل ،ساخت- بهره برداری – انتقال و ...در راستای تحقق اهداف و برنامه های مصوب راه و شهرسازی تعقیب می گردد.

بی نیاز تاکید کرد: بر این اساس شرکت در نمایشگاه یکی از ضروریات جلب و جذب مشارکت های اقتصادی و نمایشگاه راه و شهرسازی بهترین شیوه مستقیم و مطمئن جلب سرمایه گذاری داخلی است.

۲۳ آذر ۱۳۹۰ ۰۸:۳۹
پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی |
اشتراک در