ساختمان سازی ایران؛ الگوی جهانی

مدیر بخش سرپناه برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد گفت :قصد داریم تا تجارب ایران در زمینه خانه سازی را به دیگر کشورها در منطقه تعمیم دهیم و توانایی ها این کشور را به دنیا معرفی خواهیم کرد .
محمد الصیوفیاز ساخت وسازهای صنعتی مسکن در این شهر بازدید کرد و گفت : از طریق دفتر کاهش آثار بلایای طبیعی اسکان بشر در تهران ، تلاش می کنیم تا تجارب بهره گیری از فن آوری نوین و ساختمان سازی صنعتی را در ایران به کشورهای منطقه تعمیم دهیم .

وی از برنامه ریزی برای نمایش دستاوردهای ایران در بخش ساخت وساز در سایر نقاط جهان خبر داد .

الصیوفی با بیان اینکه ساختمان سازی در شهرجدید پرند بسیار عظیم و دور از تصور است ، گفت : مهارت های مدیریتی و مهندسی در این شهر بسیار زیبا و گسترده در حال انجام است و از نزدیک شاهد ساخت وسازهای بتنی و اسکلت های فلزی پیچ ومهره ای بودم .

وی قراردادهای ساخت مسکن از سوی شرکتهای ایرانی در ونزوئلا و عراق را حاصل توانمندی فنی ومهندسی ایران دانست و گفت : ایران با توجه به مهارت های مدیریتی و مهندسی انبوه سازان ایرانی در زمینه فناوری مقاوم سازی ساختمانها ، می تواند تجارب خود را با توجه به نیاز کشورهای منطقه به مقاوم سازی در برابر زمین لرزه در اختیار آنها قرار دهد .

مدیر بخش سرپناه برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد در بازدید چندین ساعته خود از شهرجدید پرند ، اطلاعات لازم در روند برنامه های این شهر را از سعید صابونی مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید پرند دریافت کرد .

شهرجدید پرند در 40 کیلومتری جنوب غربی تهران در مسیر ازاد راه تهران - ساوه واقع شده و با تخصیص سهمیه 95 هزار واحد مسکن مهر بیشترین حجم ساخت وساز در این ارتباط را دارد .

۲۲ آذر ۱۳۹۰ ۰۹:۱۳
ایرنا |
اشتراک در