همایش فناوری‌های نوین ساختمان

دبیر اجرایی دومین همایش فناوری‌های نوین صنعت ساختمان، از برگزاری این همایش همزمان با هشتمین نمایشگاه بین‌المللی مسکن و انبوه‌سازی، در 21 آذر جاری در مشهد خبر داد.

اکبرزاده اظهار داشت: دومین همایش فناوری‌ نوین صنعت ساختمان، 21 آذر افتتاح می‌شود و تا 23 آذر ادامه خواهد داشت که اجرای کارگاه‌ها و نشست‌های علمی و تخصصی و بررسی مقالات از برنامه‌های همایش است. وی با بیان اینکه از تمبر طراحی‌شده همایش، رونمایی خواهد شد، گفت: نمایندگان کشورهای آلمان، ایتالیا، ژاپن، ارمنستان و چین در ارتباط با آخرین دستاوردها در زمینه صنعت ساختمان سخنرانی خواهند داشت. وی افزود: 205 عنوان مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که حدود 36 مقاله به صورت حضوری و 30 مقاله دیگر به صورت پوستر در همایش ارائه خواهد شد و سایر مقاله‌ها نیز منتشر شده است.

اکبر‌زاده با اشاره به دستاوردهای اولین همایش فناوری‌های نوین ساختمان در سال 87، افزود: در طرح مسکن مهر استان خراسان رضوی بیش از 40 درصد ساخت‌وساز‌ها به صورت صنعتی و با تکنولوژی نوین و نیمه‌صنعتی احداث می‌شود. دبیر اجرایی دومین همایش فناوری‌های نوین صنعت ساختمان، گفت: تسهیلات در روش ساخت‌وساز مسکن سنتی 20 میلیون تومان و صنعتی‌سازی 25 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص نیروی انسانی ماهر، اظهار داشت: به طور قطع نمی‌توانیم بگوییم که کمبود نیرو برطرف شده ولی بیش از 30 هزار کارگر در سطح استان پروانه مهارت فنی درجه یک، دو و سه دریافت کرده‌اند. وی با اشاره به اینکه ستاد فناوری‌های نوین صنعت ساختمان فقط در استان خراسان رضوی مستقر است، گفت: بازنگری مقررات ملی ساختمان با توجه به شرایط موجود، شروع شده است.

سیدمحمد سیدی، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد نیز گفت: هشتمین نمایشگاه بین‌المللی مسکن و انبوهسازی با حدود 500 غرفه و در مساحتی نزدیک به 10 هزار مترمربع برگزار خواهد شد. وی افزود: این نمایشگاه 21 تا 25 آذر در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود. وی اظهار داشت: 200 شرکت از 21 استان و هفت کشور آلمان، ترکیه، کویت، ایتالیا، ژاپن، ارمنستان و چین در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. سیدی گفت: هشتمین نمایشگاه بین‌المللی مسکن و انبوهسازی نسبت به سال گذشته رشد 100 درصدی از لحاظ کمیت و متراژ داشته است.

۲۰ آذر ۱۳۹۰ ۱۰:۳۹
اشتراک در