کلنگ‌‌زنی آزاد‌راه‌ همدان کرمانشاه

معاون وزیر راه گفت‌: در استان کرمانشاه بخش خصوصی و پیمانکاران اعلام آمادگی کرده‌اند که ظرف یک هفته تفا‌همنامه‌ای منعقد شود تا به زودی کلنگ آزاد‌راه همدان کرمانشاه به زمین زده شود

احمد صادقی در حاشیه سفر به استان کرمانشاه به منظور بر‌رسی وضعیت حمل و نقل ریلی استان به و‌یژه راه‌آهن غرب کشور، با اشاره به اینکه بخشی از راه‌آهن غرب کشور‌ از اراک به ملایر آماده بهره‌برداری است، افزود: مراحل احداث راه‌آهن ملایر تا کرمانشاه و در ادامه از کرمانشاه به خسروی باید با سر‌عت بیشتری انجام شود تا سفر به عتبات عالیات آسان‌تر شود‌.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر‌بنا‌های حمل و نقل کشور‌ اضافه کرد‌: برای تحقق این امر نیاز به اعتبارات بیشتری از محل اوراق مشارکت داریم، همچنین برای تسریع کار از ظرفیت‌ها و پیمانکاران موجود در استان استفاده می‌کنیم‌. صادقی با اشاره به آزاد‌راه تهران ـ همدان و درادامه همدان ـ کرمانشاه و نهایتا به مرز خسروی تصر‌یح کرد‌: یکی دیگر از دستر‌سی های ساده به عتبات عالیات این آزاد‌راه است که از محل اوراق مشارکت و جلب مشارکت مردم اعتبار مورد نیاز آن فراهم خواهد شد.
معاون وزیر راه خاطرنشان کرد: در استان کر‌مانشاه بخش خصوصی و پیمانکاران اعلام آمادگی کرده‌اند که طی یک هفته این تفا‌هم‌نامه منعقد شده و به زودی کلنگ این آزاد‌راه به زمین زده شود‌. وی با بیان آخرین اقدامات برای اختصاص اعتبارات راه‌آهن از ملایر به کرمانشاه اضافه کرد‌: از منابع بودجه عمومی بیش از 600 میلیارد ریال اختصاص داده ایم که نسبت به سال 89 حدود 40 درصد افزایش دارد و بیش از 3 برابر این رقم را از محل اوراق مشارکت پیش‌بینی کرده ایم و با فروش این اوراق منابع مالی مناسبی برای تسریع در انجام این پروژه محیاست.
وی تصر‌یح کرد‌: راه‌آهن کرمانشاه ـ خسروی هزینه سنگینی دارد و نیاز به جلب مشارکت سر‌مایه‌گذاران داخلی و خارجی داریم‌. معاون وزیر راه در پایان گفت‌: در استان کرمانشاه سر‌مایه‌گذارانی برای تسریع در انجام پروژه راه‌آهن کرمانشاه ـ خسروی اعلام آمادگی کرده‌اند‌ و سعی بر آن است که با مشارکت بخش خصوصی همزمان با انجام قطعه باقیمانده راه‌آهن ملایر ـ کرمانشاه، راه‌آهن کر‌مانشاه ـ خسروی نیز انجام شود.

۱۹ شهریور ۱۳۹۰ ۱۶:۱۴
شاسا |
اشتراک در