آزمایش‌ فناوری های تازه در «شهر ارواح»!

آزمایش‌ فناوری های تازه در «شهر ارواح»!
شهر علمی بدون سکنه با کپی برداری از شهر واقعی در آمریکا احداث می‌شود

یک شرکت فناوری مستقر در واشنگتن اخیرا برنامه‌های خود را برای ساخت شهر جدید ارواح این ایالت اعلام کرده که یک مدل مادرشهر 51.80 کیلومتر مربعی برای آزمایش هر چیز از ابتکارات انرژی تجدیدپذیر تا سیستمهای ترافیک هوشی، شبکه‌های بی‌سیم نسل بعد و سیستمهای امنیت سایبری شبکه هوشمند است.

اگرچه قرار نیست کسی در این شهر زندگی کند، این شهر المثنی از روی یک شهر معمولی آمریکایی با 35 هزار تن جمعیت ساخته شده که در آن بزرگراه،‌ خانه و ساختمانهای قدیمی و جدید وجود خوهد داشت.

به گفته باب بروملی، مدیرعامل شرکت پگاسوس و عامل اجرایی این پروژه 200 میلیون دلاری که به عنوان «مرکز» شناخته شده، این طرح قرار است اولین نوع خود در آمریکا باشد که مکانی را برای دانشمندان در دانشگاههای کشور، ‌آزمایشگاهای دولتی و تاسیسات نظامی برای آزمایش ابتکارات خود برای ارتقای شهرها به فناوری سبز قرن 21 و زیرساختهایی در محیط جهان واقعی خواهد ساخت.

این شهر همچنین می‌تواند مسیر این دانشمندان را برای ورود فناوریهای خود به بازار هموارتر کند.

به گفته بروملی، این مرکز به شرکت‌های خصوصی، موسسات آموزشی و سازمانهای دولتی اجازه خواهد داد تا آزمایش‌های خود را در تاسیساتی منحصربفرد با زیرساختهای جهان واقعی انجام دهند که به آنها اجازه می‌دهد تا هزینه و محدودیت‌های احتمالی فناوری‌های جدید را پیش از معرفی آنها در نظر بگیرند.

به گفته وی، شرکت پگاسوس از حدود 18 ماه پیش با دولت روی این پروژه کار می‌کند و برنامه‌های ابتدایی برای اجرا در نظر گرفته است.

این شرکت اکنون در حال کار برای انتصاب یک هیات مشاوره دولتی و خصوصی و انتخاب یک محل نهایی است.

این شهر قرار است در آلبوکرکی یا لاس‌کروز در نزدیکی مرز بین تگزاس و مکزیک بنا شود.

بخش بالایی این شهر قرار است جایگاه آزمایشگاه لوس‌آلاموس، آزمایشگاه ملی ساندیا و یک کارخانه اینتل باشد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۰ ۱۴:۵۴
ایسنا |
اشتراک در